lördag 16 januari 2010

Amelie

Igår hade jag filmkväll med Judith och vi tittade på "Tillsammans är man mindre ensam". Det var en bra och fin film. Tänk att vi lyckades hyra en film som faktiskt var bra. Det är inte ofta det händer. Kommer att tänka på alla timmar jag, tater nuts och emmorna spenderade på macken i valet och kvalet för vilken film vi skulle se. Och sen när vi väl valt har det allt som oftast visa sig vara en ganska så crappy film. Men iaf, den här gången lyckades vi, jag och judtih. Det kändes ju bra. Audrey Tatou från "Amelie från Montmartre" var med. Och då kom jag på att ville se Amelie igen. Så imorse tittade jag på den. Åh vad den är underbar! Jag älskar den. Så fin. Så mysig. Och hur romantisk är den inte på en skala? Och den är liksom inte sådär klyschigt romantisk heller utan bara helt otroligt suverän. Det jag gillar allra mest i den är den sekvens som är alldeles i slutet av detta klipp (och i slutet av filmen för den delen) när de åker moped på Montmartres gator och det ser så usla mysigt och det är ju hur romantiskt som helst. Jag vill också leva så! Dags att dra till Frankrike och hitta nån missanpassad söt fransman med moped kanske.

1 kommentar:

  1. Jag såg den filmen förra veckan, blev så glad när jag hittade den på rean. Läs boken om du inte har gjort det, den är kanonbra:)
    Filmkväll snart Jessi, jag är på!

    SvaraRadera