torsdag 14 januari 2010

Surgery-day


Sånt här har jag tittat på idag. Mysigt va? Fick äntligen vara med på lite ögonoperationer idag. Kataraktoperationer för att vara helt korrekt (eller gråstarrsoperation för er obildade.....nej, förlåt, nu var jag otrevlig). Jag tycker det är så ruskigt intressant med sånt där. Åh vad jag önskar att jag var så smart, flitig och envis att jag kunde bli kirurg. Läkare åtminstone. Jag tycker det är så coolt. Och det bästa är ju såklart...kläderna. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag älskar de där underbart sköna gröna operationskläderna! Så idag passade jag på att njuta. Operationerna var ju inte det fräschaste man sett. Jag hoppas för allt i världen att jag slipper genomgå något dylikt själv. Men ack så coolt det är att se, att det går att göra sånt där. Man gör ett snitt i ögat, sen smular man sönder linsen med ultraljud och suger ut den. Sen "sprutar" man in en ny lins. En akryllins tror jag. Första operationen fick jag se på en tv-skärm. Sen fick jag stå alldeles bredvid och se allt på nära håll och genom mikroskopet. It was a good day. Ända tills kl blev halv fyra. En halvtimme kvar innan jag skulle sluta. Tänkte att ok, jag hinner ju skriva en journalanteckning till innan fyra. Jaha, då får man ju såklart ett diktat av the dansk. Ett skitlångt! Alltså, denna fruktansvärda dansksvenska. Jag får ju nervsammanbrott. Jag fattar ju inte vad han säger. Inget ont om honom, han är säkert väldans trevlig, men det där språket ger mig psykbryt. Jag fick jobba över en kvart och blev ändå inte helt klar. Inte såå mycket övertid men ändå nog för att förstöra mitt humör. Jaja, nu är det över.

Igår såg jag en tokbra film, om än väldigt konstig, på bio som jag längtat så länge på att få se. Nu var det äntligen dags. The Imaginarium of dr Parnassus. Med Johnny, Jude och Heath! Yummy! Dock på tok för lite Johnny....Riktigt bra skådespel av de flesta. Johnny underbar som alltid. Och Heath...åh, Heath, varför var du tvungen att gå och dö för? Han var så otroligt bra! Jag rekommenderar den varmt. Nu längtar jag till Alice i underlandet ska visas. Och så funderar jag på att se Sherlock Holmes också. Hmm...ja mer film åt folket!

Nä hörrni, nu är det snart Anders & Måns på tv. Give me a big hurray for that!

1 kommentar: