onsdag 6 januari 2010

Style by Jessica


Coolaste ungen i stan! Och vem har hon att tacka för det? Jo såklart hennes kära moster, MIG! Skorna, hängselbyxorna och kepsen är mina påhitt. Kunde inte vara stoltare över hur bra detta klär det lilla trollet. Det kommer att bli bra det här. Hon kommer att bli så cool. Har dock märkt att det verkligen spelas mycket jazz i det där hushållet. Inte konstigt i och för sig med tanke på vem hennes far är, men jag blir ju så orolig. Hon måste ju få lite rock´n´roll i öronen innan det är för sent! Men jag känner iaf att kläderna är en mycket bra början. Pussipussi Ester.

Jag har bestämt mig för att upptäcka lite ny bra musik. Så nu har jag letat mig runt på Spotify för att hitta några godbitar att lyssna på. Och jag har faktiskt hittat en del skön musik. Så nu kommer här därför mina rekommendationer (för de som delar min fantastiska musiksmak d v s).
* Tack vare Kristina eller Kristian (kommer inte ihåg vem) så upptäckte jag den underbara låten Kids med MGMT. Otroligt bra! Resten av skivan är inte fy skam heller.
* Jag trodde aldrig att jag någonsin skulle lyssna på en skiva av någon Idol. Men Calle var så usla skön så jag var tvungen. Det är i och för sig covers, men han gör dom riktigt bra.
* Idag har jag lyssnat på The Fratellis. Riktigt medryckande och bra. I like! Dom får det bli mer av.
* Ett gammalt Blur-fan som jag är så kände jag mig tvungen att lyssna in mig lite på Graham Coxons soloprojekt. Verligen inte på min topplista baserat på det jag hittills hört men ändå helt acceptabelt faktiskt. Blur är dock mycket bättre...åtminstone när de hade sin storhetstid på 90-talet. Då var dom guld!
* The Fray, bra för mystillfällen.
* The Last Shadow puppets. Sångaren från Arctic Monkeys är med. Jag gillar Arctic Monkeys. Och jag gillar Last Shadow Puppets.
* The Pigeon Detectives. Har inte lyssnat jättemycket. Men det jag hört har jag gillat.

Hoppas på att hitta riktiga guldkorn snart. Jag behöver seriöst uppdatera min Ipod. Give me new stuff!

2 kommentarer:

  1. Det var jag som spelade MGMT! Inte Kristina!

    SvaraRadera
  2. Då tackar jag för att du spelade den fina musiken för mig.

    SvaraRadera