måndag 4 januari 2010

Jessicas årskrönika 2009

Jaha, nytt år nya möjligheter som man säger. Vi får väl se. Håll tummarna för att detta år blir ett toppenår…för mig alltså…nejdå, för ALLA!!! Men mest för mig…

Tänkte att jag skulle försöka mig på nåt nytt för detta år. Nämligen att bjuda er alla på en årskrönika som tar upp allt ”spännande” som har hänt i mitt liv under år 2009. Javisst sörrni! Så vad ni än gör, surfa inte er vidare på webben nu när kanske den mest intressanta läsning någonsin här kommer att uppdagas. Det kommer att bli långt, but hey, årskrönikor är tillåtna att vara långa.

7:e januari- Inledde det nya årets festligheter med att åka till tandläkaren och laga ett hål i min tand.
11:e mars- Jag och två vänner drog till Milano för att ragga på italienska charmörer. Vi fann inga. Trots att jag hade två toksvenska blondiner med mig så var det enda vi fick enstaka blickar från några tråkiga vägarbetare. Såna räknas ju inte. Var lite besviken där, men annars en mycket trevlig upplevelse.
20:e april- Började praktik på akuten och fick därmed guldläge med fantastiska spaningsmöjligheter. Och ja, det fanns bra exemplar där. Bästa dagen var ju när jag fick det där vackra leendet från han den där söta karln. Inte kristna sötläkaren men den andra sötläkaren.
10:e maj- En dag av både glädje och sorg. Dagen då jag gjorde den mycket uppskattade upptäckten att kristna sötläkaren faktiskt var just ”kristna” sötläkaren och inte ”bara sötläkaren”. Tyvärr följde ju fru och barn med i denna upptäckt, men äsch, titta men inte röra säger jag bara! Detta var också dagen då jag och mina underbara vänner borta i gettot slog oss ner på gräset och hade gitarrjam tillsammans med picknick och mys. Detta var alltså glädjen. Sorgen kom när jag vurpade med cykeln och ådrog mig mycket smärtsamt lidande i min höft och arm. Rackarns ve och fasa!
11:e maj- Var på min första allsvenska fotbollsmatch live. ÖSK-Hammarby. Jag blev inte jätteimponerad. Men visst, det var ganska härlig stämning. Gillar inte att stå så mycket dock.
22:a maj- Jag åkte till Uppsala för att hälsa på min kära vän Kristina och fick uppleva att en massa fina pojkar stod nedanför vårt fönster och sjöng serenad för oss. Det värmde i hjärtat.
4:e juni- Tog mitt pick och pack och flyttade en trappa upp i huset.
8:e juni- Började mitt sommarjobb på akuten. Ganska jobbigt men kul! Trivdes som fisken i vattnet där.
19:e juni- Firade midsommar i Kristinehamn av alla ställen på jorden. Why? Men det var faktiskt väldigt trevligt.
5:e augusti- Firade min födelsedag ensam och tragisk med att jobba och gå på läkarbesök. Yehey!
22:a augusti- The best night of all nights! Jag var som i trans! Det var underbart! Coldplay live på Stockholm Stadion. Best ever!
8:e oktober- Hälsade på älskade Tater Nuts i Borås och åkte även till Götet och inhandlade Ernst-tändstickor.
15:e oktober- Årets bästa dag egentligen. Lilla charmpaketet Ester kom till världen och gjorde mig till den stoltaste mostern ever! Ester i mitt hjärta!
25:e oktober- Hängde med Kristian i metropolen av alla metropoler…Delsbo. Korvmojjen och marknan. Vilket äventyr!
5:e november- Röntgade magen och fick dricka kontrast i mängder vilket gjorde att jag sedan var tvungen att dricka ännu mer vatten för att få bort kontrasten ur kroppen vilket i sin tur bidrog till den största kissproduktion jag någonsin åstadkommit på en och samma dag.
7:e november- Var till Götet och gifte bort kusinen min.
6:e december- Konsert på stortorget. O helga natt med Ernst och Brolle. Det var ett stort ögonblick!
24:e december- Firade alltså julafton på akuten. Stod ut med detta förmodligen kanske bara för att jag hade ett ”special moment” med en av mina favvisar (se 20:e april). Ja en läkare alltså.
31:a december- Året avslutades helt värdigt med ett toppennyårsfirande hos Brouwers med sköna människor som jag inte hade träffat på lääänge. Skitkul var det!

Ja hörrni, visst har det funnits många tråkigheter och motgångar under året som jag inte nämnt här, men nu ser jag ju att det faktiskt varit en hel del höjdpunkter också. Gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar