lördag 20 mars 2010

Då var det helg igen då

Wohoo! Det är helg!

Igår var en bra dag. Jobbet kändes faktiskt roligt och jag kände mig ganska så tillfreds med livet. Sen blev jag bjuden på fika hos min kära vän Emma. Mycket trevligt. Snart ska hon giftas bort. Ojojoj. Jag bestämde då att jag också skulle planera in mitt bröllop så att alla kan rensa sin kalender just det datumet. Det blev den 20:e augusti 2012. D v s om världen finns kvar då och inte har gått under som i den där filmen. Let´s hope not. För annars blir jag ju inte gift. Problemet just nu är ju att jag inte har nån att ta till make. Men det är ju faktiskt hela två år kvar. Men dags att börja leta kanske. Johannes föreslog annars, om det skulle krisa, att jag kan fixa ett, som han kallade det, kvart-i-två-ragg typ dagen innan. Då löser sig ju allt.

Igår läste jag i Aftonbladet att läkare är den yrkesgrupp som är mest otrogna. Så då var jag tvungen att tänka över min förkärlek till just läkare. Dock fanns sekreterare med på listan över de kvinnliga yrkesgrupper som är mest otrogna också. Och sån är ju jag. Så då jämnar det ju ut sig…ja kära nån, ni ska bara veta hur mycket otukt som bedrivs på det där sjukhuset. Ojojoj…nej hörrni, jag är ju en from kvinna, trogen medlem i kyrkjouren. Jag skulle ju inte göra en fluga förnär…eller nej, där ljög jag, jag hatar flugor, de ska döden dö! Men iaf, sånt där håller jag inte på med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar