söndag 7 mars 2010

Schlageryra

Har just tittat på en intervju med bröderna Al Fakir, Salem och Nassim, på Nyhetsmorgon. Vilka härliga killar! Jag blev lite gladare efter den intervjun. Åh, fina Salem. Han är ju för otroligt söt den pojken. Hoppas, hoppas, hoppas! att han vinner Melodifestivalen. Jag ska ringa och rösta, jag lovar!

Jag är egentligen inget jättestort fan av Melodifestivalen (eller så är jag toknörd fast lever i förnekelse) men jag tycker det kan vara väldigt kul att se ibland. Detta år var det dock ett väldigt low-class-utbud tycker jag. Förutom Salem då. Och alltså, igår fattar jag inte vad det var som hände. Helt fel artister gick vidare. Men ok. Tycker faktiskt det är lite smått skandal att inte Neo gick vidare. Han var ju coolast! Lite Mika liksom. Jaja, livet går vidare.

Jo, Andra chansen var ju i Örebro igår kväll. Vi satt i byggnaden alldeles bredvid och tittade på festivalen på TV. Sen satt vi i evigheter och tittade ut genom fönstret med förhoppningar att lyckas se någon kändis. Helst Måns! Vackra, vackra Måns. Men nej, ingen Måns och ingen annan kändis heller för den delen. Om vi inte räknar gubben med fiol på ryggen som en potentiell Orsa spelman och om en Orsa spelman räknas till kändis. Svårt att avgöra. Och vi hoppades ju på att nån kändis skulle hoppa in i limousinen som stod parkerad nedanför. Men nej, det var några helt vanliga människor, eller helt okända kändisar. Who knows. Sen såg vi två småtjejer som blev väldigt uppspelta helt plötsligt och sprang iväg med anteckningsblock mot Conventum och då blev vi ju väldigt nyfikna på vem det var de såg. Men vi lyckades inte se vem eller vilka det var. Rackarns! Tillslut gav vi upp.

Vad tror vi om finalen nu då? Jag hoppas ju som ni redan fattat av hela mitt hjärta på Salem. Jag känner ju att han och den där Erik Saade borde ha störst chans. Men jag brukar ju inte lyckas pricka rätt på vinnaren tyvärr. Det är bara Daniel som brukar lyckas med sånt. Jag får fråga honom vem som kommer att vinna. Men jag menar, "Manboy", vad är det för ett namn på en låt? Ok, den är väldigt medryckande och killen har ju en viss charm, men med den låttiteln har jag svårt att riktigt uppskatta den. Nä, heja Salem!

Nu har jag skrivit jättemycket om Melodifestivalen.....jag kanske är en toknörd ändå. Jag ser ju faktiskt lite fram emot lördag. Men jag vill inte vara sån. Jag tänker inte erkänna det!

1 kommentar:

  1. Dude, du är en nörd. Let´s face it! Men jag gillar dig ändå, även om respekten falnat lite...=)

    SvaraRadera