måndag 10 mars 2014

Positivt tänkande

Men va, Sanna Nielsen till Eurovision....Ehh. Jaja, whatever.

I morse vaknade jag och kände det som alla andra måndagar; ångest, depression, VILL. INTE. JOBBA. Men! Sen tänkte jag, skärpning! Den här måndagen ska jag vara positiv. Och glad. Så glad det går att vara åtminstone. Det har varit så dålig och negativ stämning på jobbet på sistone så något måste banne mig hända snart så man ska orka jobba kvar. Men iaf, idag bestämde jag mig för att inte vara mitt vanliga klagande och grubblande jag. Det har faktiskt gått ganska bra. Om man bortser från halsont och magsmärtor har jag tagit mig igenom dagen med en någorlunda positiv attityd. Jag dansade i arkivet idag. I min ensamhet.  Man måste ju passa på. Och när man hör denna låt, som jag gjorde då, så kan man liksom bara inte stå still. Rackarns vad jag gillar denna. En ny favorit.

Har haft den i huvudet hela dagen. Mycket passande låt för en dag då man vill vara glad. Arbetsdagen började bra kan man säga. Och sen, mycket tack vare en av mina absoluta favoritpersoner, så var även resten av dagen bra. Undras om jag kan fortsätta i denna positiva anda resten av veckan också. Vi får väl se. Tveksamt, men inte omöjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar