torsdag 13 mars 2014

Theme song

Ja det var ju det där med att hitta en theme song. Jag har letat och funderat. Jag anser ju att en theme song som ska göra att man mår bättre bör vara en peppande låt. Sen kan man väl kanske ha olika theme songs för olika situationer i livet. Ibland kanske det krävs en mindre glad låt. Man skulle ju kunna ha ett helt soundtrack för sitt liv. Det vore nåt. Men iaf, just för självkänsla och självförtroende ska man ju ha nåt uppiggande. Annars är ju en theme song ingen större idé om man tänker det som en psykologisk strategi för att må bättre. Jag tänkte mig i början något glatt såklart. Och gärna lite småtöntigt eftersom jag ganska ofta känner mig just lite som en tönt. Så jag var inne på nån 60-tals-låt, för där är det lätt att hitta glatt och småtöntigt. Jag testade några för att se om de hade nån positiv inverkan på mig. Lyssnade bl a på Manfred Manns "Do wah diddy diddy", Spencer Davis Groups "Gimme some lovin´" och The Beatles "Ain´t she sweet". Och visst, jag kände lite mer glädje i själen när jag lyssnade på dem. Men, den låten jag de senaste dagarna har lyssnat mest på, bl a för att peppa mig själv innan jag går till jobbet och peppa mig själv inför ett pass i arkivet, och som jag dansat mest till har ju varit låten från föregående inlägg. Pharrell Williams "Happy". Den om någon gör mig ju riktigt glad. Så kanske är det då den som ska vara min theme song för att undvika depression. Åtminstone tills jag tröttnar på den, om jag tröttnar på den. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar