måndag 17 mars 2014

St Patricks Day

Happy St Patricks Day!! Kan ju inte säga att jag har firat. Men däremot hade jag dagen till ära på mig en grön fin sjal för att uppmärksamma denna för mig inte så speciella dag. Men iaf, blev lite inspirerad när jag var på St Patricks Day-konsert i helgen. Det var så mysigt med irländsk musik. Nu sitter jag och lyssnar på The Pogues för att komma lite mer i rätt stämning. Funkar skapligt. Åh vad jag vill till Irland. Fast ännu mer till Skottland, of course. Som jag har tjatat om detta Skottland men fortfarande inte varit där. Skamligt. Men det ges ju aldrig några bra tillfällen. Suck. One of these days alltså.

Och så börjar det ju bli dags att ta sig iväg till London igen. Håller på och funderar och planerar. Tänker mig en resa dit i maj. Hoppas verkligen det iaf. Vill så otroligt gärna dit. De senaste dagarna har jag nördat några avsnitt av tv-serien Lewis. Den utspelas i Oxford. Verkar så sjukt fint där. Så nu är jag ju även jättesugen på att åka dit också. När ska jag få tid att åka till alla dessa ställen? Kära nån, jag borde kanske bo i Storbritannien istället.

Låt oss avsluta dagen med lite irish party:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar