söndag 2 mars 2014

Filmhelg

Och DÄR kom söndagsångesten...Yep! Då var det bara några timmar kvar tills den här dagen är över och det är dags att släpa sig iväg mot jobb. Men så härligt...Nope! Kanske man skulle tillbringa nästa dygns första timmar med tv:n och Oscarsgalan. Skulle inte vara helt fel. Inte för att jag skulle orka hålla mig vaken, men nog hade det varit väldigt trevligt att få se. Men men, man får nöja sig med att läsa om det imorgon istället. Det enda jag håller tummarna för är att Michael Fassbender ska vinna bästa manliga biroll. Sen får det bli hur det vill. Heja Fassbender!

Apropå film. Såg American Hustle för några dagar sedan. Bra film. Mycket bra skådespeleri. Jag måste säga att jag är väldigt imponerad över Christian Bales prestation. Vet inte om jag sett honom äckligare än han är i den där filmen. I och för sig, han är ju inte helfräsch i The Machinist heller där man tror att han ska gå sönder om man nuddar honom för att han är så mager. I American Hustle är han verkligen inte mager. Nej, inte den attraktivaste roll han gjort. Men möjligtvis ändå en av de bästa rollerna han gjort. En annan väldigt bra roll han gjort var 1987 när han spelade Jim i Solens rike. Den söte lille pojken. Åh vad jag tyckte om den filmen förr. Var längesen jag såg den nu. Kanske är dags för det. Sen är ju The Prestige en väldigt bra film också. Yep!

I helgen har jag tittat ganska mycket på film också. Bl a About Time. Kände behovet av att se något romantiskt med någon hottie. Är dock ingen hottie med i den filmen. Så jag var lite tveksam om jag skulle se den eller inte. Men jag bestämde mig för att det fick fungera med den ändå. Och tur var väl det. För det var ju en fantastiskt fin film.

Tittade även på Austenland i helgen. Handlar om en Jane Austen-besatt tjej som åker iväg till ett ställe som heter Austenland för att uppleva livet i Austens värld. Eftersom jag också är lite utav ett Austen-fan så var det ju en självklarhet att jag skulle se filmen. Of course. Helt ok film. Det bästa var ju att finingarna Flight of the conchords-Bret och JJ Feild var med. Så nu är jag lite i Austen-mood och funderar starkt på att spendera kvällen med någon/några av de filmerna. Kanske tråna lite efter Mr Tilney i Northanger Abbey (JJ Field igen, han är ju som klippt och skuren för dessa roller helt enkelt). Ja kanske det. Eller så blir det nåt annat. Vi får se.

Alternativt blir det några avsnitt Ally McBeal. Har märkt att jag känner igen mig i henne ibland. Vissa grejer iaf. Inte alltid in a good way. Så kan det vara.


Hahaha! Remember this one? Haha, fantastiskt! Starten på Bales karriär. Första filmen jag såg på bio. Oj vad jag lekte Mio min Mio efter det. Jag besegrade riddar Kato många gånger. Oh ja.

Nu måste jag ha mat. Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar