torsdag 23 april 2009

Farligt med innebandy

Igår fick jag en innebandyboll på ögat så nu är jag blinded for life och har anställt en egen sekreterare som skriver mina blogginlägg......nej inte riktigt så illa var det. Det gjorde ganska så ont vid själva smällen, tror jag hade ögat öppet så det var ju inte så trevligt. Men smärtan lättade skapligt snabbt under kvällen och det blev mest att det sved och tårades i ögat sen. Var rädd att jag skulle få ett innebandybollsmärke över ögat idag, men som tur är så syns det faktiskt ingenting. Fast å andra sidan, det är ju lite coolt att ha ett blåslaget öga. Man ser ju så usla hård ut. Oh yeah! Men som sagt, så blev det inte. Det syns ingenting faktiskt. Känns fortfarande lite, men det gör inte ont.

Imorgon är det sista dagen av min praktik på akuten. Suck. Jag vill vara kvar! Trivs så fruktansvärt bra där. Men om några veckor, då är det dags att kavla upp ärmarna och jobba järnet för att tjäna ihop sitt levebröd. Jag hoppas på en rolig sommar på akuten, även om det innebär att jobba. Tror det kan bli väldigt bra jag.

Har bestämt mig för att ta en tripp till Uppsala och hälsa på min kära vän Kristina och alla de andra filurerna. Men Kristian har meddelat att han kanske inte kommer att vara där. Han tänker kanske svika för att åka hem och vila upp sitt knä och fira födelsedag. Jag vet inte om jag kan acceptera något sådant. Nej Kristian, jag tycker du ska fundera lite mer på det här....
Sen efter uppsala bär det av till huvudstaden för att träffa mina homies i kyrkjouren. Fy vad gött, det kommer att bli en lyckad helg känner jag på mig.

Nu kurrar min mage och vill ha mat. Sen är det tv som gäller resten av kvällen. Hurra! Och johan, nu tycker jag det är dags för lite Heroes snart. Jag längtar ihjäl mig. Peace out!

1 kommentar:

  1. Aj! Stackare. Jag får faktiskt lite småont i ögat när jag läser om the blinded eye. Det gör så ont att få saker i ögonen. Tur att du inte blev blinded på rikttigt.

    Heroes kommer. Lugn bara lugn. Så fort jag ser att det finns där så kommer det. Då är det Sylar time!

    SvaraRadera