tisdag 7 april 2009

Easter, eggs and hot nurses...Sweet!

Gaah! Pest, pina och fasansfullt mycket bitterhet! Livet med HSA (Hälso- & sjukvårdadministration) är inte något jag tänker rekommendera till alla er andra dödliga. Suck. Det är bara depression efter depression. HSA är döden. HSA är unholy. HSA är en konstant slap in the face. För er som undrar, stunden vi alla väntat på med ohärdlig spänning är nu här, när vi äntligen ska få briljera med våra oanat banbrytande samhällsvetenskapliga metoder....det är dags för.....B-uppsats! Applåder och glädjerop!.....NOT!!!!

Men sånt där är alldeles för nerbrytande att tänka på i dessa glada pre-påsktider. Snart får vi svulla godis som aldrig förr med gott samvete, sminka fräknar på kinderna och klä oss i huckle. Är det inte underbart så säg. Inga sura miner då inte.
Jag ska göra en efterlängtad hemtripp till min älskade familj och njuta av livet några dagar och försöka förtränga allt som har med uppsatsskrivande att göra. Härliga tider ska det bli. Party med kyrkjouren 24.7! Sweeeeeta!!!!!

Just ja, har ju glömt att dokumentera min första praktikvecka på akuten. Men det passar ju utomordentligt bra att göra det nu då. Det började väldigt nervöst med skakningar och ont i magen. Men detta gick över i princip så fort jag kommit dit. Min handledare är en riktig klippa. Det finns fina spanobjekt. Jag trivs.
Ok, dagarna är egentligen inte så händelserika för mig. Jag växlar i princip bara mellan att skriva journaler och registrera patienter och spana på söta sjuksköterskan.....ja alltså, manlig sjuksköterska. Emellanåt fikar man lite. Men jag tycker ändå att det känns väldigt bra. Spännande att vara där. Drömmer redan om att jag blir polers med polska ST-läkare (fast han är nog inte polsk kanske, det vara bara det första som dök upp i huvet. Men ett underhållande efternamn har han iaf.) Det är för övrigt mitt mål, bli tajt med läkarna. Wish me luck! Hoppas och tror att jag ska trivas bra där i sommar iaf. Blev lovad sommarjobb idag. Göttmos!

Idag efter "jobbet" drog jag och Nidia till hennes palats studentkorridoren för att plugga b-uppsats. Där bjöds det även på lyxmiddag. Stekt ägg och mackor med salami minus smör. Alldeles förträffligt vill jag påstå. Pluggandet var inte så förträffligt, men det anade vi ju långt i förväg. Men äsch, vi fick lite gjort iaf. När jag kom hem var jag så lagomt usla seg och ville bara däcka i soffan och vakna upp på fredag morgon i min säng hemma (mitt andra hemma). But no, då kom jag på att jag inte hade någon matlåda till imorgon. Sånt går ju inte för sig. Äta bör man annars dör man liksom. Så jag slängde ihop två gormetmiddagar med laxfilé och pulvermos och förpackade dom i stilfulla plastlådor som klarar av microvärming. Det gick förvånansvärt nog helt smärtfritt. Om än fruktansvärt tråkigt. Laga mat är inte min grej. Laga mat på kvällen är förmodligen inte någons grej. Men det är ju tvunget att gå i värsta fall. Suck. Jaja,nu när det är över tänker jag avnjuta mina sista minuter i vaket tillstånd med gammalt hederligt tv-tittande och oboy. Men glöm att jag tänker förgifta min hjärna med Gordon Ramsey och mer matlagning. Nej, Vik hädan! Vi får väl se vad för intressant jag kan zappa fram.

God natt! And don´t let the bedbugs bite you in the ass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar