tisdag 14 april 2009

Top notch!

Nu har jag varit duktig och skickat in ansökan till studier för i höst om jag i värsta fall inte lyckas få nåt jobb. Så nu kanske det blir en röntgensjuksköterska av mig istället för sekreterare. Who knows. Eller så ska det läsas psykologi eller engelska. Men jag hoppas ju främst på att få jobb för jag känner ju inte sprittande glädje i kroppen över att börja studera igen när jag just tagit examen från en utbildning. Vi får väl se hur det blir...

Har haft världens underbaraste helg. Åkte hem och fick träffa min älskade familj och alla mina gamla ganghomies. Det var härliga tider det måste jag säga. Åh, jag har aldrig så roligt som när jag hänger med Tater nuts, Krills, och Emmorna. Mina darlings! Ja det var sannerligen en top notch-hemmavistelse. Vill inte att den ska vara över, men men, livet måste ju gå vidare liksom. Men iaf, mycket har hänt denna helg. Det har bl.a. svullats massvis med godis, som sig borde på påsken. Även att jag har tagit steg 1 i processen "påverka mosters kommande stolthet med hennes otroligt braiga musiksmak redan i fosterstadiet för att ungen sedan ska ploppa ut som en fullfjädrad rocker a la jessica-style". Joråsörrusatte, här har det spelats Beatles för systers mage och dess växande innehåll. Processen är påbörjad. När syrran kommer hit snart är det dags för steg 2. Men jag måste även komma på nåt bra och diskret sätt på att kunna påverka lille monken (eller Bennet, som kristofer kallar knodden) utan att jag finns där i närheten för att spela musik för honom/henne. Jag ska nog lyckas.

En kväll kände vi i kyrkjouren hur barnet inom oss ville ut och härja. Så då drog vi till Mariagården och lekte ringlekar. Ack så spännande! Vi hittade även en massa lattjo instrument. Då drog vi genast igång en jamsession. Det var trummor, bjällror, trianglar, marackas och jag vet inte allt vad det var. Men vad jag vet är att det blev ett ruskigt skönt gung i lokalen. Kan vi ju låtsas iaf, hur bra kan det bli liksom, med en massa tondöva crazy people som spelar instrument de inte behärskar till "du ska inte tro det blir sommar" eller vad det nu var för pinsam sång. Men äsch, det var kul iaf. Jag testade på konsten att spela typ fyra instrument samtidigt. Och jag tror faktiskt att jag har funnit mitt kall i livet i och med detta.....

Helgen avlutades på ett mycket värdigt sätt med en härlig stund av "Fråga Ewa". Där diskuterades förlossning och försoning. Ja det är ju ämnen som går hand i hand liksom....not....temat på ämnet förlossning var "hur tänkte du Ewa? 5 barn!" Jag och tater nuts är nog skrämda för livet inför det där med barnafödande. Oh dear! Men iaf, det var en mycket trevlig pratstund med vår guru och andliga rådgivare Ewa. Emma agerade också den rollen ibland, med all rätt. Ja oj vilken visdom de besitter.

Ikväll har min dag förgyllts tack vare min käre vän johan. Tack johan!

Auf wiedersehen dudes!

4 kommentarer:

  1. Hahaha! Tur att man har tillgång till en egen andlig vägledare i såna svåra frågor:) Måste även säga att jag tror den där Monken kommer bli en riktigt hyvens kille med otroligt bra musiköra! Kan ju inte gå fel med all den där braiga musiken, glöm inte Blindside o Coldplay bara!

    SvaraRadera
  2. När du precis blivit moster kommer jag att infiltrera BB och smygspela Lars-Kristerz dygnet runt för den nyfödde. Muaha.

    SvaraRadera
  3. Glad att återigen kunna förgylla dina kvällar med Heroesavsnitt. Denna gång 2. Tycker förövrigt att din systerson/dotter gärna kan få heta Bennet. Sylar Bennet kanske?

    SvaraRadera
  4. Tater nuts. Du kan få äran att bli min kompanjon i påverkansprocessen eftersom du också kan det där med bra musik.

    Kristian. Nooooooooo!!! Not Lars-Kristerz!!!! Då blir det spö!

    Johan. Jag ska nog döpa mitt barn till Sylar.

    SvaraRadera