torsdag 16 april 2009

Jesus & jag

Jorå, idag har vi varit tajta som korvskinn, jag & Jesus....typ. Han har dikterat journalanteckningar och jag har skrivit dem. Ja så det är ju nästan som att vi har ett speciellt band nu, han och jag...fast vi knappt yttrat ett ord till varandra...men han erbjöd ju faktiskt att hjälpa mig bära fikat en gång. Så snällt av honom att jag blev rörd ända in i själen nästan....

Annars är det mycket graviditet och barnprat som är det ständiga diskussionsämnet på praktiken av någon anledning. Verkar ju som att halva sveriges befolkning har bestämt sig för att avla barn i princip samtidigt. Det bara dimper ner ungar överallt känns det som. Och det pratas navelsträngar hit och moderkakor dit. Jag känner mig inte bekväm i dessa ämnen. Jag och barn matchar helt enkelt inte. Nej, jag brukar koppla ifrån mitt lyssnande då och tänka på annat. Heroes till exempel. Varför inte prata om det. Alltså, hur bra är inte det serien egentligen! Nåt så fruktansvärt bra. Jo jag menar ju det! Sylar är min nya idol. Ja jag vet, jag har nån sjuk fascination av hans ondskefullhet. Men jag kan inte hjälpa det, grabben har ju charm (Johan, jag vet att du känner likadant). Dock lite för tjocka, läskiga ögonbryn. Men äsch, fina, elaka ögon. Haha. Rubriken på inlägget kanske skulle vara "Sylar & jag" istället. Det vore nåt det!

Jag märkte i förrgår hur morbid jag kan bli i mina tankar ibland. Inte sunt alltså. Vi pratade om att det skulle vara katastrofövning i höst. Jag har hört lite om hur det går till och tyckte det lät mäkta spännande. Så hemsk som jag är började jag tänka såna där hemska tankar om att jag nästan önskade att en katastrof skulle äga rum så jag skulle få vara med in action vad gäller katastrofarbetet på akuten. Men lugn, jag är ju inte allvarlig. Jag vill ju inte att nåt hemskt ska hända. Nej usch. Men jag blir lite rädd när man får såna tankar. Låt oss hoppas att det fortsätter vara så pass lugnt på katastroffronten. Men det vore ju kul att få vara med på övningen iaf...

Men ojojoj, nu är klockan för mycket. Jag måste ju få min skönhetssömn för att orka upp i ottan i morgon, pigg och fräsch med humöret på topp. Tror inte att mitt humör kommer att vara så här positivt när klockan ringer kl 6 i morgon, men vi kan ju hoppas. God natt allt folk. I morgon är en annan dag....en fredag...faktiskt...tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Haha. "Dock lite för tjocka, läskiga ögonbryn". Vi får plocka fram pincetten och "fixa" lite.

    För att vara lite nyfiken, varför känner du dig inte bekväm när man pratar barn? Känner du press? Om Sylar frågade om du ville ha barn med honom, vad skulle du säga då?

    SvaraRadera
  2. Haha, du har så rätt. Det är ju bara att plocka bort lite ögonbrynsöverflöd.

    Johan, tänk dig in i smärtan och misären! Huga! plus att barn jobbiga. Om sylar ville ha barn med mig skulle han få böna och be och göra allt jag tvingade honom till. Ta hjärnor från folk jag inte gillar typ.....ja, eller så adopterar vi. Kanske är säkrast så, annars kanske sylar jr blir ondare än ondast. Kan ju lätt bli så med våra gener i kroppen.

    SvaraRadera