måndag 5 oktober 2009

Geek

Eftersom jag blivit så fascinerad av Sheldon och de andra söta pojkarna i The Big Bang Theory (och för att jag inte har något bättre för mig om dagarna) har jag beslutat att undersöka hur jag skulle fungera som nörd. Allt det där med vetenskap som Big Bang-grabbarna sysslar med skippar jag, för ärligt talat, jag fattar noll av sånt. Men jag har bestämt mig för att åtminstone ge Star Trek och såna där andra töntiga rymdserier en chans. Star Trek är ju liksom den ultimata nördfaktorn så om jag ska bli riktig nörd så måste jag testa detta. Har kämpat mig igenom en film nu iaf. Det var dock inte den roligaste stunden i mitt liv men kanske värt en andra chans. Fast jag vet inte. Annars ska jag även börja titta på superhjälte-filmer och lära mig att tycka att dom är superbra. Jag har snart en Sheldon-tröja i min ägo, så där har jag ju tagit ett litet steg på vägen. Och som jag nämnt i ett tidigare inlägg ville jag ju försöka hitta nåt kul dataspel jag kan nörda med. Har inte lyckats än dock. Jag är tyvärr inte speciellt skicklig inom dataspelsområdet, men vi får väl se hur det går. Funderade även på att börja läsa superhjälte-serietidningar, men jag vet inte vart jag ska få tag på dom. Hjälp, det är mycket som ska ordnas för att kunna genomföra min undersökning. Som tur är så är jag redan inbiten Heroes-nörd. Det är jag stolt över. Så gött att det kommit en ny säsong att titta på. Min favvokaraktär Sylar är lika evil och skön som alltid. Och så, till min glädje, har det kommit en ny skitcool karaktär, Samuel. Han och ett helt gäng med tivoli-freaks! Åh vilken lycka! Detta bådar gott. Om ändå Adam kunde komma tillbaka, då vore det ju fullbordat!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att höra att du håller på att avancera inom nörderiet. Jag är stolt. Börja läsa superhjälteserier! Och se filmer. Mitt nördhjärta slår högt av stolthet över att du börjar se ljuset. Hoppas Sylar och Samuel kommer att träffas.

    SvaraRadera
  2. Får man fråga vilken av Star Trek filmerna det var frågan om? Vissa är ju bättre än andra, särskilt om man är ny i denna värld.
    Stil och teman har ju varierat en del över åren, så jag skulle föreslå att du testar något avsnitt här och där för att se om det är något du fattar tycke för.

    SvaraRadera