lördag 17 oktober 2009

Lördag



Let´s all rejoice! Min Sheldon-nörd-tröja har äntligen kommit till mig. Ok, Sheldon har en lila, but who cares. Undras om jag kommer att känna mig extra nördig i den. Det återstår att se. I vilket fall som helst, I like it!

Jag sitter nu och förbereder mig för en riktigt skön och slö tv-kväll. Tänkte att den bäst skulle påbörjas med ett trevligt litet blogginlägg. Så vad har jag på hjärtat kan man fråga sig. Jo, för några dagar sedan tittade jag på uppföljaren till den fenomenala filmen Donnie Darko. S. Darko hette den. Jag visste inte att det fanns en uppföljare förrän Tater Nuts informerade mig förra helgen. Och när jag fick veta var jag ju bara tvungen att se den. Men oj vilken besvikelse! Gossip girl-killen var ganska snygg men i övrigt var den som sagt ren besvikelse. Men egentligen förväntade jag mig inte så mkt annat. Jag menar, man gör inte en uppföljare på en så bra film som Donnie Darko. Nej det gör man inte. Let´s move on...

I förrgår ringde en från psyk och ville att jag skulle komma dit. Ja nu börjar arbetslösheten verkligen bli för mycket för mig och för deprimerade och mina nerver blir mer och mer instabila så det är väl kanske läge att prata ut om sina psykiska problem snart. Men inte den här gången. Denna gång ska jag bara prata jobb.

Nä nu tror jag bestämt jag ska påbörja mitt mys. Fika gott fika, äta godis, dricka varm choklad med fluff, titta på tv och tända ljus med mina Ernst-tändstickor och bara andas in hela mys-Ernst-stämningen. Den där Ernst är ju en för härlig kille. ”Här står jag på det här sättet. Jag vet inte riktigt varför”. Tack för det citatet, Ernst!

Jag längtar till onsdag för då ska jag åka hem och äntligen få beskåda min nyutploppade systerdotter. Wehey!

Ha en fortsatt trevlig kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar