fredag 23 oktober 2009

Stolt


Nu har jag äntligen fått komma hem och skåda det lilla söta flickebarnet jag blivit så stolt moster åt. Oj så söt hon är lilla Ester. Och nu har vi fått haft henne här både igår och idag. Det har gullats, gosats och pussats. Nu har hon tyvärr åkt härifrån och vi vet inte vad vi ska hitta på resten av kvällen. Vad ska vi göra när vi inte har någon Ester att beundra liksom?

Ganska konstigt liv ändå, att vara bäbis. Man bara sover, äter och bajsar typ. Ester har sovit och sovit och sovit. Och när hon väl var vaken så skulle hon bara äta. Ojojoj, hon måste ju ge oss lite gostid också. Som tur är så går det ju lika bra att beundra henne i sovande tillstånd också.

Jag är ingen bäbismänniska. Ok, jag kan tycka ungar är söta och kan titta på dom en stund. Men jag tröttnar ganska fort och blir ointresserad. Och jag är verkligen inte en sån som kan gulla med barn. Jag kan knappt prata med barn. Jag vet inte hur jag ska bete mig kring barn eftersom jag inte är som alla andra som blir helt crazy när de får se bäbisar. Så jag var lite rädd för hur jag skulle bli med lilla Ester. Förvånansvärt blev jag lite överväldigad och tossig och hade svårt för att titta bort. Jag smälte ganska snabbt. Men det är ju bara för att ungen hör till familjen. Hade det varit nån annan unge hade jag nog inte brytt mig så mkt. Jag hade som sagt svårt att titta bort...men när det var dags för blöjbyte så flydde jag fältet.

Idag hade jag lite musiklektion för lilla Ester. Spelade lite musik i mobilen. Hon har fått lyssna på Coldplay. Jag passade på när Elin var och duschade. Och jag tror faktiskt hon gillade det. Ok, hon sov under tiden men jag tror ändå att musiken fick rot i hennes öron. Ja ni ser ju hur nöjd och belåten hon ser ut. Detta bådar gott alltså. Jag ska nog lyckas få in henne i Coldplayhysterin tillsammans med mig. Sedan berättade jag för henne vad alla i bandet hette så hon ska ha koll på det i framtiden. Sen visade vi även en bild på Coldplay för henne. Tror hon blev ganska så fast faktiskt. Men ok, jag ska ju inte snöa in allt för mkt på Coldplay utan jag måste ju få in lite annan bra rock i hennes små söta öron också. Men det får bli en annan gång.

3 kommentarer:

  1. söööt!!!
    men vad skönt med en som inte skriker och skriker och skriker :)
    men.. akta mobilstrålningen tös! ^^ och nej, du får se till att hon lär känna mig så ska hon få lära sig ALLT om muse! :P

    SvaraRadera
  2. jadå, lugn, jag tänkte på strålningen jag med. Det var mest för att visa att hon lyssnade på musik som mobilen var tvungen att ligga så nära när jag tog bilden. och så var det ett tjockt täcke emellan också. By the way, Ester ska inte få komma i närheten av Muse!

    SvaraRadera
  3. härligt att höra att du tar ditt uppdrag på allvar=) det ska börjas tidigt!

    SvaraRadera