söndag 10 april 2011

Så var det söndag igen då

Jag var på vigsel i dag. Vigsel/gudstjänst snarare. Kände inte brudparet, jag kom för tårtbuffén. Men hur mkt fick jag av den buffén...en liten, liten bit av typ kolapaj. Resten av tiden skulle det hjälpas till. Men hallå, jag kom ju för tårtorna! Jaja, det var trevligt iaf. Fint brudpar. Karln hade värsta skägget och kom in i blommig skjorta, gråa byxor och hatt. Och tjejen hade grymt tuff klänning och var ruskigt fin i håret. Loved it! Sen spelades Robyns "Indestructible". Inte den vanligaste låten att ha på en vigsel kanske. Men jag gillade det!

I ett gammalt inlägg nämnde jag att jag skulle utforska brittisk åttiotalsmusik. Det har jag gjort nu. Det har varit mitt projekt denna vecka kan man säga. Och nu måste jag erkänna att jag har fyndat. Jag har varit ganska anti-80-tal innan. Tyckt att det enda bra med 80-talet var att jag föddes. Men nu måste jag ändra uppfattning lite. 80-talet, it didn´t totally suck! Det gjordes ganska mkt bra musik då faktiskt. Och jag måste till och med erkänna att jag gillar vissa delar av modet som fanns då. Vissa. De bra delarna. Har även upptäckt att det finns en fortsättning på "This is England". Den måste jag se!

Ja men iaf, musiken. Hittade faktiskt många godbitar, men de absoluta favoriterna är såklart....The Smiths! Jag gillart!!! Har nött deras musik i ipoden denna vecka. Andra godbitar är bl a Happy Mondays, The Cure, Echo & the bunnymen, New Order och för de som tål ska-pop, Madness.

Hamnade även på lite 70-tal ibland och upptäckte några T.Rex-låtar som jag gillade. Och lite Joy Division. Och lite The Clash. Ah, musik är underbart! Och britter, de kan det där med att göra bra musik.

That´s all for now.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar