söndag 17 april 2011

Smärtor och elände

Solen skiner ute idag. Det är varmt. Det är vår, nästan sommar. Otroligt härligt egentligen. Men ändå har jag suttit här ensam i min lägenhet i princip hela dagen och haft något utav en skitdag faktiskt. En skitdag med mina vanliga magsmärtor jag lidit av flera år utan att hittat en orsak till. Så det har varit lite deppigt här. Men vad lönar det sig att bara lida i sin ensamhet och tycka synd om sig själv. Så jag har iaf försökt att muntra upp mig med diverse stämningshöjare. En sådan har idag varit att shejka loss lite i zumbamoves till Shakira och tro det eller ej, Ricky Martin! Oh yes! Haha. Livin´la vida loca, woohoo! Ser nog väldigt hett ut skulle jag tro....

En annan stämningshöjare är att då och då kasta några trånande blickar på min zumbalärare i bar överkropp. Jo, det hjälper faktiskt lite. Sen försöker jag tänka mycket på att jag snart ska få åka hem till föräldrarna och ha påskledigt i nästan en hel vecka (!). Hjälper också en aning. Och så har jag tittat på Donnie Darko ännu en gång. Vet inte vilken gång i ordningen det var. Sitter fortfarande där med förvirrad blick och huvudet fullt med tankar och teorier när den är slut. Jaja. Lite samma känsla var det igår när jag och judith tittade på Shutter Island. Man kan diskutera hur länge som helst men man kommer aldrig fram till något. Men bra är de iaf.

Nu måste jag komma på nåt nytt att glädja mig med. Och det gick ju väldigt bra för nu kom Ida hit. Hurra!

Bye bye!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar