torsdag 7 april 2011

Skaka rumpa!

Puh! What a week! Här sitter jag med kräkkänslor men stolt så in i norden för att jag har varit så rackarns duktig på träningsfronten den här veckan. Tre dagar i rad har jag kämpat. Nu är jag rejält sliten måste jag säga. Och aningens illamående som sagt. Har just kört järnet på ett zumba-pass. Det gjorde jag i går också. Och i tisdags slet jag på gymmet. Ge mig en applåd, kära nån! Jag ska bli så fit for fight! Typ....sen blir det sommar och all min motivation kommer att försvinna. Men det bekymrar jag mig om då. Nu tänker jag skryta inför alla om hur sjukt duktig jag är. Och kanske kräkas lite...

Alltså, jisses vad roligt det är med zumba. Jag tvivlade ganska starkt på det där med zumba förr. Dans har väl aldrig riktigt varit min grej. Koordinationsförmågan är inte den bästa kan man väl säga. Men det spelar ingen roll, det är så grymt kul även fast jag är sämst på att skaka rumpa och rulla på höfterna. Huvudsaken är ju att man själv tror att man gör rätt, sen att man ser toklöjlig ut i verkligheten är väl skitsamma. Och ännu roligare blir det ju när man har ett riktigt söt-kex till instruktör som man kan spana på under tiden. Oh yes!

Men hörrni, seriöst, man blir så sjukt svettig. Jag vet inte om jag någonsin har varit så svettig. En dusch och lite vila på det här så. Oh ja. Hööörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar