söndag 3 april 2011

Söndagsmys

Ah, det är sånt där härligt grått och blött Boråsväder ute i dag. Man bara njuter ju. Här kan jag sitta precis hela dagen i min myssoffa och bara ha ont i huvudet och knarka filmer. Så vad väljer man för filmer som matchar detta väder. Jo såklart såna där charmiga brittiska filmer som utspelas i sunkig under/medelklass under 80-talet där folk lever tragiska och sunkiga liv i det underbara, grådaskiga brittiska klimatet. The Kid, stackars mobbad pojke som kissar i sängen och får rådäng av sin tyrannmorsa. This is England, stackars mobbad pojke joinar en grupp nationalistsvin och känner sig cool. Låter upplyftande, jag vet.

Kanske borde ta mig ur den här gråa, brittiska 80-talsstämningen jag har hamnat i. Något amerikanskt romantiskt komedidravel borde väl göra susen eller?

Har dock upptäckt att det fanns en del brittisk musik från den där tiden som jag måste utforska lite mer. Känns som att jag kanske gillart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar