tisdag 23 september 2014

Mer tjat om Skottland

Kära nån, det är bara tisdag. Veckan har ju bara börjat. Det är så segt. Jaja. Något man mår lite bättre av är att titta på tv-serier. Yey! Har nördat två säsonger The Mindy Project på en vecka. Tyckte den var bara okej i början. Sen fastnade jag i den och tyckte den var riktigt rolig faktiskt. En annan serie jag börjat titta på är Outlander, tack vare en god väns rekommendation. Den utspelas i Skottland och har en het skotte vid namn Jamie som man kan dagdrömma om. Kan man annat än tycka om det? Think not. Jamie alltså...det vackra ansiktet, det lockiga håret, skotskan...Swoon! Och så förstås alla vackra vyer. Gillart!

Men alltså. Jag har drömt om och obsessat så länge över detta Skottland så ibland känns det som att det är Skottland som är mitt riktiga hem. Att jag har flyttat därifrån och så sitter jag här i trök-Sverige och längtar tillbaka hem till Skottland. Fast jag aldrig ens varit där. A wee bit weird, yes. Jag har så sjukt höga förväntningar på det där stället. Tänk om jag kommer dit och blir skitbesviken. Men det tvivlar jag på.

Ett till avsnitt The Mindy Project och sedan sova. Känns som en bra avslutning på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar