måndag 24 november 2008

Dr. McSteamy i mitt hjärta

Praktik är nog ganska trevligt ändå tycker jag. Även om det är på urologkliniken och det finns pärmar med p-bilder där(tänker inte berätta vad jag menar, men ni fattar väl ändå). Jag menar, det är ju inte varje dag man får hänga i fikarummet med självaste överläkarna. Tyvärr börjar väl de flesta läkarna där närma sig farfarsåldern(eller ja, de kanske t.o.m har uppnått den) och kanske inte är de första man väljer att spana på..eh...men ok, åtminstone en av dom är ju ändå ganska så het för sin ålder. Ja hörrni, det finns ju faktiskt nåt som heter gubbsnygg!

Suck...tänk om ändå McSteamy var där. Åh! Fast då vet jag inte om jag skulle kunna fungera riktigt. Mina uppgifter kanske skulle bli lidande. Och det finns risk för dreggel på journalerna, så det vore kanske inte en sån bra idé ändå. Men alltså, snyggare hittar man ju inte. Oh dear! Kom tillbaka in i mitt liv så gifter vi oss och rider bort mot horisonten på din vita springare! Jag har ställt mitt krav...jag ska ha en hetingläkare! Jag satsar på att bli Mrs. McSteamy; rik med en tokhet karl! Oh ja! (måste bara klargöra att det inte är McSteamy i Grey´s Anatomy jag menar. Oh dear no, den McSteamy jag menar slår tv-McSteamys snygghet med hästlängder!) Han är min mörka, mystiska drömprins! Min Petrelli! Som sänd från ovan!

En annan grej i tal om praktiken...man blir så usla kissnödig av att vara på urologen. Wonder why? Allt tal om urinprov och vattenkastning tär på kissmusklerna....(men har man kissmuskler undrar jag då?)

1 kommentar:

  1. Haha. Klart du ska ha en Petrelli-läkare! Fattas bara. Bra att du hänger med överläkarna. Det är status. Men...finns det verkligen inga hunkläkare alltså? Det var ju ganska deprimerande fakta...

    SvaraRadera