söndag 16 november 2008

Älska U2

Jahapp, då var man tillbaka i Öret igen då. Suck! Jag ville vara hemma längre. Har nu alltså varit hemma i helgen och umgåtts med min älskade familj. Det var en mycket efterlängad hemvistelse. Fy så jag har saknat dom! Och det blev alldeles för kort tid. Usch, känner att jag är inne i en jobbig hemlängtansperiod nu. Hoppas det går bra ändå.
Men det var kul i helgen iaf. Mamma fyllde 50 och det firade vi med pompa och ståt....nejdå, inte riktigt. Men vi drog ut på galej till Sundsvall istället. Fika, mat och Ikea bl.a.(ja det är sant, vi gick en sväng på Ikea på mammas 50-års dag) men hon tyckte det var kul ändå. Sen var vi på nåt ställe som hette nöjeshallen. Och hör och häpna. Jag, Jessica, red på mekanisk tjur. Lyckades hålla mig kvar i häpnadsväckande 15 sekunder! Oh ja, smaka på den! Nu ska jag sadla om och bli cowgirl! Yiihaa!!! Nejdå...15 sekunder var nog inte så bra faktiskt....men jag var bättre än mamma och brorsan iaf. Respekt! Sen körde vi gocart. För mig gick det åt skogen, för min bil stannade flera gånger så att han som jobbade där var tvungen att komma och starta om den hela tiden. Suck, snacka om att jag var sur efter det. Alla andra tyckte att det var skitkul utom jag. Och inte nog med detta, utan efteråt kände jag att jag hade ont i nacken så jag måste väl ha fått nån knyck under körningen. Jag var inte på mitt bästa humör då. Men skitsamma, sen fick jag mat iaf och då blev jag lite gladare.

Jag fick även träffa min BFF i helgen. Hurra vad glad jag är för det. Sofia, vi vet bäst hur man har roligt! Och så hade vi Fråga Ewa-seminarium med många djupa och tunga funderingar om livet. Åh så trevligt! Jag vill hem igen!!!

Imorgon börjar min praktik. Oh yes! Två veckor på urologkliniken till att börja med. Ja då hörrni, då ska det skrivas journaler för glatta livet om njurar, urinledare och könsorgan av det manliga slaget. Oj vilken glädje! I just can´t wait! Märk en viss ironi... nä men det ska bli ganska kul. Lite omväxling. Fast det kommer att bli hårt nu med en massa plugg samtidigt som praktiken. Usch, nu blev jag nervös inför imorgon. Suck! Äsch, det ska väl gå vägen hoppas jag.

Sofia visade mig detta klipp i helgen med U2. Åh vad dom är bra. Och åh vad jag är avundsjuk på denna tjej. Fatta grejen! Det är Bono! Och låten är ju så otroligt bra också. Åh, jag vill se dom live. Göttmos säger jag bara!



Nu ska jag ringa hem och mentalt förbereda mig för praktiken imorgon. Shibby!

2 kommentarer:

  1. du är så cool!! =) hoppas det går bra med praktiken och allt.. jag glömde ju the pep jue. förlåt. hoppas det blir kalas! like you! vill komma hem till dig nån gång.. det verkar vara så trevligt där! :) KRAMEN

    SvaraRadera
  2. Kom hem! Jag kan ju inte ha Fråga Ewa själv:( Jaja, jag får väl trösta mej med att Bono är en mkt bra, vinpimplande, cigarrbolmande gudsman, men kommer han till himlen tro?:O To be continued:P

    SvaraRadera