fredag 28 november 2008

Ho ho alla glada, julen är nära

Shibby! Ännu en praktikvecka avklarad och detta var min sista på urologen. Känns lite sorgligt faktiskt. Trivdes väldigt bra med allt folk där. Men men, vidare på nya äventyr! Full fart!

Idag har jag varit en halv dag på operation. Fick vara med och titta på två operationer. Tänker bespara er från att ge ingående detaljer, men jag kan säga att det såg ganska unpleasant ut. Men det var inget jag inte klarade av. Jo man har ju nerver av stål liksom...hehe. Det var väldigt intressant att få se hur allt går till iaf. Och dessutom fick jag ju än en gång dra på mig en sån där underbar sjukhuspyjamas som jag vill kalla det. En grön denna gång eftersom vi ju va på operation. Åh vad bekvämt det är. Jag tror jag måste byta bana i livet och börja plugga till läkare eller nåt istället(oh yes, jag med min intelligenskvot. I don´t think so)...bara för kläderna. Och så fick jag ha en sån där vacker mössa också. Haha. Åh så stilig jag var.

Kirurgmottagningen nästa då. På måndag. Hoppas det blir lika bra där bara. Nu har jag iaf ingen usla tenta hängades över mig. But still, jag har ju ändå ett grupparbete att avklara. Pest och ödeläggelse!

Idag har jag tagit ännu ett steg Projekt Fruktätning! Jag har ätit...en clementin!!!! Ge mig en mastig, högljudd fanfar! Ja det är faktiskt sant. Jag har lyckats. Helt själv. Sen efter att jag ätit clementinen stoppade jag i mig en massa godis. Kändes ju lite fel, men whatever. Godis är godare! Hurra för det!

Snart är det dags för en kväll med musikal på schemat. Och den kvällen är faktikst denna kväll. Så adjö kära vänner för denna gång. And remember: kommer boll, kommer barn! God afton!

1 kommentar: