tisdag 2 december 2008

Tankar från en orolig själ. Och pepparkakor till alla! Det vore ju alla tiders.

Ja då har praktiken på Kirurgkliniken börjat då. Tyvärr måste jag meddela att det ännu inte har levt upp till mina förväntnigar. Det förra stället satte liksom ribban. Där trivdes jag hur bra som helst. Trodde aldrig att jag skulle föredra urologen före kirurgen. Men jag ska inte ropa hej förrän jag kommit över bäcken som det så fint heter. Jag har ju bara varit på nya stället två dagar än så länge. Det kan ju bli bättre. Man får ju hoppas. Men det går ju ändå bra att vara där, jag menar, dom är ju trevliga och så. Jaja, det ska nog bli bra det här. Jag får iaf ha på mig sjukhuspyjamasskjorta :D. Så jag kan känna mig en aningen viktigare än jag är. Dock ännu inte lyckats få nån skymt av ett potentiellt span. Men min jakt på den perfekte hetingläkaren forsätter. Men alltså, tror det blir svårt att klå McSteamy. Nästan omöjligt. Men efter jul ska jag jobba två dagar där jag jobbade i somras, så har jag ruskig tur så kan jag få en skymt av miraklet då :P Let´s hope so!

Ett ångestfyllt grupparbete tynger fortfarande mina axlar. Skitliv! Men efter att ha läst Kristians blogg insåg jag att jag egentligen inte borde klaga. Han hade verkligen asmycket plugg. Stackare! Men så går det när man envisas med att plugga nåt smart. Jag når inte riktigt upp i den smarthetsklassen känner jag. Jag struntar ju hellre i pluggandet och tittar på Heroes istället. Wonderful! Eller vad säger du Johan, min käre Heroesgeek-vän? Nej inte struntar jag i att plugga heller. Men ibland är det helt enkelt så usla svårt att komma igång med arbetet så man gör ingenting. Nä fy, nu måste det bli ändring. Jag ska snart börja mitt produktiva leverne. Har förmodligen redan skrivit detta i ett tidigare inlägg, men whatever, det tåls att skrivas igen: Död åt grupparbete och Processorienterad verksamhetsutveckling!

Men oh dear, come on! Ge mig julefrid och pudersnö! Och pepparkakor! Det ska inte regna i december. I blame HSA(hälso- och sjukvårdsadministration)! Utan HSA hade världen varit ett trevligare och gladare ställe för oss alla och då kanske det inte skulle regna. Who knows? Annars finns det ju bara en förklaring kvar. För att åter igen få dra upp heting-McSteamy, det är hans fel. Utan McSteamy, ingen sol...bara regn! Ska man behöva konvertera till katolicismen och gå i kloster måntro. Oh dear, I hope not! Då får man ju inte spana på alla Ernsts!(internt. jag råder läsaren till att inte försöka förstå vad jag menar. förutom sofia då, du vet exakt vad jag menar. Saknar dig! And all the dudes in kyrkjouren 24.7. Tillsammans fast på avstånd!)

Ryck upp dig nu Jessica och kryp ner i soffan med en kopp varm choklad och lite trevlig Processorienteringsläsning. Åh så mysigt vi ska ha det tillsammans, jag och kurslitteraturen. Hade hade, sa norrmannen. Tja då!

3 kommentarer:

  1. Nej, du får inte bli nunna och missa alla eventuella drömkillar i sann Ernst-anda! Never doubt the power of Ernst!

    SvaraRadera
  2. Älska landstingspyjamasen! :)
    tyvärr Jessica måste jag säga att vi har valt fel yrke för att spana. vården består av tjejjer, kvinnor, damer och kärringar. Män syns bara genom fönstret...

    SvaraRadera
  3. Heroesgeek-vän. What an honor! Jo men jag håller absolut med dig där. Om man får välja, vilket är roligast? Heroes eller plugg? Givetvis Heroes. Men tyvärr måste man ju göra tråkiga saker också ibland. Men, snart är det dags för ett nytt spännande avsnitt. Det är liksom det lilla ljuset i tillvarons svarta hål. Shit vad fint det där lät! :)

    SvaraRadera