fredag 26 december 2008

Endast tomten är naken

Annandag jul. Snön ligger vit och gnistrande på marken, solen skiner och grupparbetsplugget tynger som en bräkande fadderget på mina axlar..... apropå fadderget, min kära syster och svåger är numera nyblivna stolta faddrar till en fattig stackars get i Mozambique. Joråsörrusatte, det ni! Det är nästan så man gråter en skvätt när man tänker på denna ynkliga afrikanska get och den barmhärtighet Elin & Kristofer visar gentemot denna. Tack vare dom har nu geten ett tak över huvudet och en familj som älskar den. Dock är Elin & Kristofer lite oroliga för getens hälsa. Och kanske även lite oroliga för att den någon dag ska bli festmåltid för den afrikanska familjen. Dom har ju tyvärr ingen aning om vart geten befinner sig så det blir ju lite svårt att hälsa på. Och inget kort på geten fick dom heller. Det är bara att hoppas på att geten får ett långt och glädjefullt liv hos sin nya familj.
"Du har allt utom en get", sjunger Björn Rosenström eller vad han heter i låten "Egon". Men nu har dom ju faktiskt en get också. Fast på avstånd.

Jag bringar med mig ännu ett glädjande budskap. Igår blev jag, Jessica, nybliven och stolt ägare till The Office- An american workplace säsong 3 och Björn Gustavssons "Ett livsverk". Jag känner att mina dagar har en chans att bli lite roligare ett tag framöver. Hurra!

Igår såg vi en film från 80-talet som bl.a jag och min familj var med i. Jag var bara en tjock liten klump till bäbis men det var ändå kul att se. Speciellt att se hur gosig pappa var med mig en gång i tiden....haha, nejdå han är fortfarande gosig. Puss på dig papps :) Också var morfar med. Och jag kom på hur mycket jag saknar den mannen. Han var top notch! Fick tyvärr alltför lite tid med honom.
Men nu ska vi inte vara dystra.

Idag har jag tagit en pluggdag. Det fungerade bra och effektivt i kanske en timme eller så, men sen hamnade jag här av någon anledning och då gissar jag att det bara kommer att gå utför hädanefter. Rackarns! Jaja, lite fick jag gjort iaf. Det är så jag funkar tror jag. Endast en kort tid kan jag vara effektiv. Om man ändå visste vilken tid det var så man slapp viga hela dagen åt ångestfylld sittnig vid datorn.

Nu ska jag käka tårta och ikväll blir det härligt slöhäng med Eliassons och kanske även lite djupa funderingar i "Fråga Ewa" runt pepparkakshuset om vi har tur.

Shibby dudes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar