måndag 15 december 2008

En helg i sann julanda

Helgen har bestått av julmys, julkonsert och shopping med parenteserna.
Alltså, först julmys hos Emma. Det gjordes julgodis i mängder. Ischoklad, knäck, mozartkulor, brända mandlar. Ojojoj vilken godisbuffé. Sånt är ju en glädje för smaklökarna! Sen åt vi gröt och drack glögg. Jag gjorde det mest för att det hör julen till, annars är jag inte så förtjust i det. Men men, man kan offra lite för julstämningen. Och Idol var ju som alltid spännande värre....NOT! Men man måste ju ändå kolla liksom.

På lördagen var det dags för det efterlängtade julkonserten, och dagen då mina älskade föräldrar och syster kom till Öret och hälsade på. Hurra! Vilken succé konserten blev alltså. Vi är så stolta över oss själva. Haha. Ni skulle ha varit där, I tell you. Men skyll er själva, ni som inte var där. Moahaha.
Röj på Joyful som bara den. Halleluja!

Sen kom söndagen och the family drog ner till city för shoppingtur. Sen äntligen bar det iväg hemåt. Nu ska här firas jul och nyår utan dess like. Julmusik på högsta volym och julte varje kväll som morgon. Och pepparkakor såklart. Men jag står nog över glöggen. Om vi inte ska ta ett parti Geni med kall glögg som straff dvs.

Hurra, nu ska jag snart få se det nya Heroes-avsnittet. Vilken glädje! Och så ska jag nog ta mig för att avverka ännu en Bond-film. Så nu drar jag. Hörs hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar