tisdag 9 december 2008

Berätta nåt roligt för mig

Suck! Vilken trög dag. Jag sjunker allt djupare och djupare ner i ett sinnestillstånd av total irritation blandat lite smått med depression. Dagen har varit seg och jag har typ gäspat hela dan. När man äntligen kommer hem från en hel dag med praktik och känner att man bara vill sjunka ner i dvala i soffan och fly verkligheten ett tag, då är det hur mycket som helst som stör en. Först måste jag se till att fixa mat. Jag hatar att laga mat, det är så usla tråkigt så man får ju liggsår i hjärnan bara av att tänka på det. Suck. Det tar sån tid. Och när man äntligen är klar så har man ett Mount Everest av disk att ta reda på. Man tycker att man knappt har använt något men ändå tar det evigheter innan man till slut är klar med den usla disken. Sen, till råga på allt, tappade jag ut i princip en hel spagetti-förpackning på golvet. Oh joy! Blev sur och började muttra argt för mig själv, vilket är hur jobbigt som helst för egentligen vill man skrika högt och kasta grejer omkring sig och gärna ha nån där som märker ens utbrott och kan trösta. Men nejdå. Så det var bara att bita ihop och börja plocka upp alla usla spagettisar. Ja har man tur så får man ju en trevlig överaskning i form av damm i maten nästa gång man äter spagetti. Och om man har ruskig tur får man ett mysigt gammalt hårstrå i munnen. Mmmm...Göttmos!......Fy vad jag hatar hårstrån. Alltså, finns det nåt värre än att få hårstrån i munnen? Eller när de fastnar på fingrarna när man duschar? I don´t think so! Eller jo kanske, men nästan inte. Det är för usla fruktansvärt. Och nu när jag äntligen är klar med mat och disk och allt...då måste man plugga. Skitliv!

Jag vill bara att det ska bli helg nu så vi kan ha vår julkonsert och så att mamms, papps och syster kommer och så att jag kan åka hem sen. Jag har sån hemlängtan nu alltså. Ska jag klara hela veckan ut? Om man ska försöka tänka positivt så har jag ju iaf en till operation att se fram emot. Jag får tänka på den helt enkelt. Ja vad är väl bättre för själen än lite hederligt skärande i människor? Man får ju hoppas på en riktigt smaskig operation. Ja ojojoj, jag tror det kommer att bli en toppendag. Haha, undrar om folk tycker att jag är morbid nu. Äsch, jag menar det ju inte fullt på allvar....bara lite.

Nej fy alltså, nu får det vara nog. Ge mig jul!!! Som tur är så ska vi ha lite julmys på fredag. Perfekt! Då ska vi tjocka i oss julgodis för glatta livet. Och rimma luvan av tomten! Oh yes!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar