tisdag 10 februari 2009

Easy as pannkaka

Dagarna går och man bara liksom flyter med. Mestadels totalt tröga, värdelösa dagar, men då och då uppkommer små glädjeglimtar som skänker en skvätt ljus i den annars så tråkiga, ensamma tillvaron. Idag var det plugg på universitetet. Ett grupparbete som vi förutspådde borde vara "easy as pannkaka" som Nidia så fint uttryckte det. Men det visade sig att det inte var helt easy. Jag kände mest en sån där kill me now-känsla tillsammans med en lätt plugga är lika med döden-känsla. Så kul var det. Hurra! Men tillslut lyckades vi ju iaf bli klara. Puh!
Men dear vad jag önskar att livet var mer easy as pannkaka...ibland åtminstone. Nu vill jag ha helg igen!!!!

Dagens ljuspunkt var fikat med min kära vän Corinne. En stund med djupa samtal om livet blandat med kladdkaka och semla och tankar om framtiden....eller nåt. Ja man kan ju undra, hur ska det gå egentligen?
Sen kom jag hem, glad i hågen, tog av mig jackan och tände lyset. Några sekunder gick sen dog lampan och jag återgick till min mörka tillvaro igen. Nu behöver jag någon som kan hjälpa mig att byta lampa.

Idag fyller herr Astlind år också. Ett stort grattis! Hurra hurra hurra!

Nej kära nån alltså, nu måste jag titta klart på Top Model. Det är ju spännande så det kittlar i tårna.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar