lördag 7 februari 2009

I wish I was Scottish

Gaah! Nu får det vara nog! No more usla snö! Vinter vik hädan och fram med våren! Man kan ju inte cykla i det här skitvädret vettja! Förvånande nog lyckades jag ta mig hem från Emma i helt oskadat skick. Jag var dödssäker på att jag skulle göra världens pinsammaste vurpa och bryta nacken. Men nu sitter jag här, i egen hög person, levande som aldrig förr. Ja det är ju för underbart.

Ikväll tittades och betygsattes det på Melodifestivalen. Shirley gick inte vidare. Min själ gläjs över detta ljuvliga faktum. In your face, Shirley! I övrigt ett ruskigt kasst startfält måste jag säga. Oh dear liksom. Nej jag tänker då heja på Måns, vare sig han är bra eller dålig. Den vackra skapelsen. Nog om detta!

Nu har snart den här helgen gått också. Suck. Alldeles för fort. Men jag har ju iaf fått gå på shoppingrunda. Mycket uppskattat. Och så har jag ju fått tittat på Billy Elliot. Kära nån vad jag älskar den dialekten alltså. Fast det är ju den skotska dialekten som ligger mig närmast om hjärtat. Åh vad dom pratat fint! Jag måste dit och titta på slott och lyssna på språket...hela dagarna....resten av mitt liv.....några veckor iaf. Pippin i Sagan om ringen liksom. Hur sött som helst. Jag vill också prata så.

Denna vecka har varit en ganska trög och tråkig vecka...som alla andra. Blir ju lätt så när man bara är hemma och degar hela dagarna förutom en dag i veckan då man är i skolan. Meningen är ju då att man ska plugga järnet när man är hemma. Men det gör man ju inte såklart. Nej istället sitter man framför teven hela dagarna och tittar på tragiska program som man egentligen inte vill se. Som tur är har jag iaf än så länge inte sjunkit ner Mcleods döttrar-träsket igen. Jag kan skatta mig lycklig. Usch alltså, det var verkligen en tragisk tid. Ja, jag skäms. I blame society som vägrade ge mig jobb. Hmpf!

"I think it´s because he drinks so much. He´s always pissed. Once he pissed himself." //Billy Elliot

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar