onsdag 7 januari 2009

Hålet är lagat. Ångesten är över. Amen!

Nyss hemkommen från ett skräckfyllt besök hos tandläkaren....nejdå, det var inte SÅ hemskt. Men jag hade ruskig ångest inför detta besök. Tandläkarbesök är nämligen nåt av det värsta jag vet och nu var det tid att laga ett hål. Ve och fasa! Men allt gick förvånansvärt bra. Bedövningssprutan gjorde inte ont och jag kände inte ett dugg av obehag när det borrades, but now I can´t feel my lips! Ok, det är bara i ena sidan av en läpp som jag knappt har känsel i, men ibland måste man överdriva för att det ska bli lite mer spännande. Dock blev jag en aning duschad av allt vatten som sprutade hit och dit. Var alldeles blöt i ansiktet när allt var klart. Jaja, ett problem mindre, nu behöver jag inte tvätta mig (lugn, jag har tvättat mig). Men nu så pustar jag ut och återgår till det normala igen. Min ångest lättades även lite av att tandläkaren är värsta sötisen. Det skadar ju inte menar jag. Kanske jag borde byta till honom för framtida besök. We´ll see.

Idag ska det pluggas, så nu drar jag. Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar