tisdag 27 januari 2009

Reunion




Sorry för den crappiga bildkvalitén. Men så kan det gå när man har en crappy mobilkamera. Rackarns! Men jag kände att jag var tvungen att dokumentera den här händelsen med en bild.

I söndags fick jag ett glädjande sms från min käre vän Kristian som skrev att han var i Örebro. Så igår drog jag iväg till universitetet och åt lunch med honom, Lysander och Lysanders flickvän. Mycket trevligt. Fy vad kul det var att träffas igen. Och sen som grädde på moset åkte jag och "Tian" (Kristian) och hälsade på Steven som nyligen flyttat hit. Jag har inte träffat Steven, Kristian eller Lysander på hur länge som helst så det var verkligen jättekul. Ett kärt återseende kan man väl säga.

Steven bjöd på middag sen. Haha, det var den mest udda middag jag någonsin ätit. Jag är ju bara tvungen att berätta. Så ok, middagen bestod av ölkorv i tre olika smaker, vackert uppskuren och upplagd på en tallrik av Kristian, med lappar som han skrivit smakerna på. Hahaha. Sen hade vi en skål med chips, en tallrik med haloumi-ost som var god men som under tillagningen stötte på lite problem med stekningen, och en burk med oliver. Detta serverades med klyftpotatis och åts med små, små gafflar. Till en början hade vi bara en tallrik, ett plastlock och en liten bricka att äta på eftersom Steven bara hade typ en riktig tallrik i sin ägo. Men sen byttes locket ut mot ännu en bricka. Ja det var som ni märker en riktig festmåltid. Jag kände att ironin flödade och kunde inte riktigt hålla från att kommentera denna udda måltid, vilket jag tror gjorde Steven lite smått upprörd. Förlåt Steven, inget illa menat alls. Jag tyckte bara det var så roligt :) Och allt var ju gott, förutom den där oliven jag var tvungen att spotta ut. Disgusting! Men än en gång, ta inte illa upp Steven, jag är kräsen när det gäller mat (mina matlagningskunskaper sträcker sig ju i princip bara till att koka makaroner och steka korv). I det stora hela tyckte jag att det var en helskön dag. Tack för den kära vänner! Jag märkte hur mycket jag har saknat er och alla andra dudes jag brukade hänga med hemma.

Idag har jag varit hos farbror polis och ansökt om pass. Passfotot blev förfärligt, precis som det ska vara. Signaturen blev förskräcklig, precis som den ska vara. Så det var en mycket lyckad passansökan tycker jag.

Peace out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar