onsdag 14 januari 2009

Tillbaka i civilisationen

Jahaja, då var man tillbaka i öret då efter nästan en månad av julledighet. Skönt har det varit! Kändes väldigt jobbigt att behöva åka tillbaka och var rädd att jag skulle drabbas av världens värsta hemlängtan när jag kom hit, men till min stora glädje har det faktiskt gått bra. Än så länge iaf. Får bara hoppas att det händer mycket nu framöver så jag har nåt att göra och inte behöver tänka på min hemlängtan.

Tog med mig gitarren hemifrån nu så nu ska det jammas från morgon till kväll. Oh joy! Kände mig värsta cool när jag gick och bar på min gitarr och kände mig som värsta proffsmusikern. Suck, om det ändå vore så väl. Varför blev inte jag född till ett musikaliskt geni! Det ligger ju i släkten liksom, men tji fick jag, inte ska Jessica vara duktig på musik heller. Raaaackarns! Men nu ska det bli ändring på det. Kan ju tyvärr inte födas om till ett musikaliskt geni, men jag kan ju öva mig till det......never gonna happen! Jaja.

Dagens musiktips: Shout Out Louds.
Köpte en skiva med dom (Our Ill Wills) för ett bra tag sen för jag tyckte att det lät som att den skulle vara bra. Sen ångrade jag lite mitt köp av skivan för att jag inte riktigt fullt ut tyckte om den. Men nu har jag lyssnat på den några gånger och upptäckt att den är mycket bra och worth every penny. Den växer på en. Den är liksom så härligt medryckande. Första låten är hur bra som helst.

Igår gjorde jag en beställning på cdon. Så snart väntar jag mig att The Killers nya skiva dämper ner i min brevlåda och fyller mitt liv med lite glädje. Hurra hurra hurra!

Nu sitter jag och pratar med Sofia på Skype. Joråsörrusatte, så high-tech är jag! Man måste ju hänga med i den tekniska utvecklingen. Jessica har skaffat Skype! Are you impressed? I´m impressed! Hej Sofia!

Idag har jag ätit korv med bröd....med ketchup på.

Ja det var väl allt för den här gången. Power to the people!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar