lördag 17 januari 2009

The tenta is over. Puh!

Hade tänkt skriva ett väldigt depressivt och irriterat inlägg här om tentan som jag trodde gick åt skogen. Jag hade fruktansvärd ångest innan tentan och i princip inga förväntningar på att klara den. Med andra ord, jag var totalt inställd på omtenta. När jag öppnade tentan (det var en webtenta) blev ångesten ännu värre. Jag kände inte att jag kunde nån fråga speciellet bra. Så jag panikbläddrade i böckerna för att hitta bra svar. Tillslut hade jag lyckats satt ett svar på varje fråga. MEN jag hade ju glömt att spara dom en och en. Så när det var typ 20-30 sekunder kvar av tentan klickade jag på "spara alla" och tänkte: puh, jag hann i sista sekunden. Men nejdå, då stod det att tiden var ute och inga svar var sparade. I ren ångest och panik skickade jag ett mail till läraren och frågade om jag kunde skriva ut svaren och skicka per mail. Och snäll som han är skrev han att det gick bra. Oh joy tänkte jag. Vilken toppenlärare han är den där Conny. Jag trodde i och för sig fortfarande att det hade gått skitdåligt och att omtentan var nära men äsch, jag hoppades att jag kanske hade lite tur med mig iaf. Och sen svarade han att jag hade klarat den. Med nöd och näppe, but still, jag klarade den! Fy vad lycklig jag blev! Så nu ska jag fira med att kanske sova en stund och sedan äta nåt gott. Lovely!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar