fredag 30 januari 2009

Uppföljning

Uppföljning av föregående inlägg. Lyckades jag koppla bort snarkljudet och sjunka in en härlig sömn? Svar: Nej. Eller, runt 4 halv 5 sov jag nog lite halvt. Men vid 5 skulle mina föräldrar vakna för att åka iväg till Smögen på begravning, så efter att de åkt lyckades jag få ca 4 timmars sömn. Sen skulle jag upp och tvätta och då var det slut på sovandet för då blev jag för pigg för att somna om igen efter det. Så jag har alltså sammanlagt fått ca 4 timmars sömn under denna natt, eller snarare morgon kanske. Anar en viss risk att jag råkar däcka av trötthet på Daniels inflyttningsfest ikväll, men men, ska försöka att hålla ögonen öppna och vara alert under tipspromenaden han så ambitiöst fixat med.

För att vara rättvis ska jag inte skylla min sömnlöshet bara på snarkandet. Det kan ha varit olika bidragande faktorer till denna nattplåga. Förmodligen en av dessa (möjligen alla):
1. Snarkandet var ju onekligen en stor faktor, med en ljudnivå svår att ignorera.
2. Psyk i det högra benet.
3. Stelhet i kroppen p g a ohyggligt tråkig och utmattande/ryggdödande städning av min lägenhet.
4. Ovana av att behöva dela sin sovplats med en annan, i detta fall min kära mor. Detta eftersom jag är en snäll och änglalik dotter som låter min käre far sova i min underbart sköna säng så att han ska få sova bra och inte få ont i ryggen av en hård och obekväm bäddsoffa. Ja han sov ju gott iaf. Men det bjuder jag på.

Ja så ligger det till. Idag skulle jag ha pluggat lite också när mina föräldrar ändå var borta. Men det har inte blivit av än liksom. Vet inte om det kommer att hända heller. We´ll see!

Så vad ska nu hända kanske ni undrar? Jo det ska jag berätta för er. Jag ska äta för jag är hungrig som bara den. Makaronisar and meatballs maybe? hmmm.....

Viva la vida är ju hur bra som helst. Älskar den låten!!!

Puss hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar