söndag 15 november 2009

Armen sister!

Förutom min bistra magåkomma som blossat upp i en episod med smärta värre än vanligt så har dagen varit mycket bra. Jag har fått tillbringat hela dagen med mina älskade vänner Ida och Linnéa. Mycket mycket trevligt! Dagen började i kyrkan. Och vet ni vad? Jo kristna sötläkaren var där idag! Hurray! Och jag blev så glad och uppspelt och lite smått ofokuserad. Sen kom jag på hur tragisk jag var. Där satt jag och kastade trånande blickar på en gift man med barn...mitt i kyrkan! Fy skäms! Men åh, han ser så otroligt snäll och go ut. Men ja, jag vet, jag måste se till att hejda mina lustar. Det kan ju bli så pinsamt annars. Haha.

Dock tycker jag ändå att det borde vara helt ok att beundra på avstånd. Faktiskt!

Igår kväll hade jag ett mycket roligt men otroligt sjukt och flummigt msn-samtal med mina kära vänner hobis och tater nuts. Det osade av internhumor så jag förväntar mig inte att ni ska förstå det roliga i det hela. Men ack vad vi gillar internumor!:) Här kommer lite smakprov hur det lät i vår konversation:

Sofia säger: hörrni, om man får röda märken på magen när man suttit ner, efter bilringarna, är man tjock då??
Emma säger:haha.... absolut!
Jessica säger: då är man ruskigt tjock
sofia säger: haha, ok då är jag tjock, and i´m proud!
Jessica säger: ja du har ju alltid varit den tjockaste av oss
sofia säger: true
Emma säger: bergsjö nästa!
Jessica säger: ja nu är det dags sofia
sofia säger: haha, it is! borås is so over
Emma säger: yes
Jessica säger: its so 2009 nästa år
sofia säger: hahaha!

Jessica säger: en hederlig bok är icke lika syndigt som internätet
sofia säger: you got that right
Emma säger: jag börjar fatta
sofia säger: det är därför jag blir bibliotekarie!
Emma säger: got ya!
sofia säger: to stay on the bright side
Jessica säger: du är en sann troskämpe sofia
sofia säger: ända till slutet

Jessica säger: emma, vi vill bara att du ska hitta tillbaka till den rätta vägen igen
Emma säger: jag har ju lovar att göra vad jag kan
Jessica säger: och om du bara låter bono hjälpa dig så kommer det att gå bra

Jessica säger: ohhh aidsy.....
sofia säger: ah, fun monkeydisease.

Emma säger: ojojoj... vart är ni två påväg?!?!?!
sofia säger: till coldplay-himlen! eller hur, jessica?!
Jessica säger: coldplay i våra hjärtan. får vi en varsin chris där?
sofia säger: ja, så det räcker o blir över, fast det är ändå samma liksom
Jessica säger: ja men då är vi på väg dit. kyrkjouren forever
Emma säger: jasså... nu blir man ju inte annat än lite sugen, kanske att man skulle hänga på.
sofia säger: alla som inte sjunger svordomsvisan får vara med!
Emma säger: ååånej.
Jessica säger: ja svordomar är ju inte riktigt tillåtet. haha
Emma säger: jag är förlorad!
Jessica säger: emma, du måste nog vara med på lite fråga ewa så vi kan få nån ordning på det här
sofia säger: ja, precis.

sofia säger: nejnej, inget sånt trams, här handlar det om insidan, inre frid
Jessica säger: precis. inga ytligheter här inte
sofia säger: exakt
Jessica säger: inga tekniska vidunder som twitter
sofia säger: eller fejjan. bort med sånt!
Jessica säger: vik hädan!
sofia säger: armen!
Jessica säger: armen sister!

2 kommentarer:

  1. hade skrivit en jätterolig kommentar (enligt mig) på detta inlägg men dom har ju ändrat hur man gör när man kommenterar o allt krånglade, så jag gav upp...

    SvaraRadera
  2. Men Sofia! Varför gav du upp? Jag ville ju se kommentaren. Gör ett nytt försök tycker jag. Du väljer bara "kommentera som : namn/webbadress". Skitenkelt! Jag som trodde du var snillet i kyrkjouren.

    SvaraRadera