tisdag 24 november 2009

Pepparkaksdeg

För nån dag sedan bakade mamma pepparkakor. Jag fick ångest för att jag inte kunde vara med och äta deg. Sen skämtade jag om att hon skulle skicka en degklump på posten. Gissa vad som kom på posten idag. Hahaha. Lilla mor, hon är ju för söt. Hon tyckte att jag skulle få lite julstämning. Det tackar jag för. Nu ska jag moläta pepparkaksdeg och insupa ljuv julstämning. Men då kanske ni tycker "Ugh, grose! Äta deg som färdats ihoptryckt i ett litet paket 40 mil genom Sverige". Men det skiter jag i! Jag tänker äta...och njuta! Mmmm...tasty!

Idag har jag jobbat på Neurokliniken igen. Trivs mkt bra där. Och nåt av det bästa är ju såklart....sjukhuspyjamasen! Jag får ha det på mig hela dagen liksom. How wonderful it is! Nåt som inte är fullt så underbart är att jag är så usla förkyld. Jag snorar och snorar. Det rinner och rinner. Men jag vet ju hur det är. Om jag snyter mig löper jag stor risk att få makabert näsblodsflöde. Så jag försökte undvika det så länge jag kunde. Men tillslut bestämde jag mig för att ta risken. Vad tror ni hände? Det började forsa blod såklart! I hate förkylning and my freakishly fragile näs-blodkärl! Seriöst liksom! What´s up with that? Turligt nog slutade det blöda ovanligt snabbt. Så det var ju skönt.

By the way hörrni! Jag är på sånt konserthumör. Diskuterade detta med Tater Nuts igår. Hade ett otroligt sug att åka till Danmark i sommar och se U2 live. Men vi kom ju fram till att det inte skulle ske. Men kära nån alltså, nån gång! Nån gång ska det ske! Jag vägrar lämna jordelivet utan att få uppleva U2 live! Surfade runt lite på nätet och upptäckte att Mika ska ha konsert i Sthlm den 18 mars. Jag vill dit! Tror att det vore skitkul. Who´s with me?!

Jag är helt slö nu alltså, men nej, det är bara att ta sig i kragen och sätta igång och städa. I advent ska här skina och dofta gott som aldrig tidigare! Suck, fy vad jag hatar att städa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar