onsdag 25 november 2009

Bloood

Kom just tillbaka från körövning. Jag var där typ en halvtimme innan jag beslutade mig för att vända tillbaka hemåt igen. Allt mitt snor i överflöd hindrade mig från att kunna andas normalt genom näsan och varje gång jag försökte ta ton började det kittlas i halsen och detta gjorde mig rädd för att jag skulle få hostattack och skämma ut mig inför alla när jag sitter där helt röd i ansiktet med tårar sprutandes ur ögonen. Jag är en sån som blir astårögd när jag är förkyld. Suck. Även att jag satt där och kände rädsla för att folk skulle tänka tanken "Oh crap, hon har svininfluensa. Försvinn härifrån!" Så jag försvann. Jag kan iofs inte säga att det inte är svininfluensa. Det vet jag ju inte. Jag är förvisso vaccinerad men har ju hört att det tar några veckor innan vaccinet får effekt så det finns ju en risk. Men det känns mest som en helt vanlig usla förkylning iaf. Nämen alltså, jag kände mig ganska däckad egentligen så jag tyckte att det var bättre att söka mig hem till sängen istället. Nu blev det iofs inte sängen utan datorn. Men äsch.

Dessa näsblödningar alltså. Jag tror jag blir galen! Trodde igår att jag hade klarat mig lindrigt undan med en liten blödning. Men nejdå, igår kväll när jag hade städat klart köket och satte mig ner i soffan och tog en klunk saft...då började det forsa igen. Och kära nån, jag höll ju inte på att få stopp på det. Panik! Och vad tror ni hände i morse lagom tills jag var klar med alla morgonbestyr och skulle sätta mig och pusta ut i soffan...jo det kom blod igen såklart. Nu har jag garderat mig för framtida bekymmer. Idag har jag inhandlat blodstillande vadd och massor utav bomull. Try to get through that, sucker!

Lyckades iaf städa klart köket igår kväll. Jagade bort alla usla lortdemoner. The kitchen...is clean.

Jag bet mig i läppen idag. Så att det blödde. Det gjorde fruktansvärt ont. Nu har jag värsta köttiga såret där och lyckas såklart bita mig på precis samma fläck om och om igen. Känner ni min smärta?!

God natt!

1 kommentar: