måndag 9 november 2009

Bensax och skinkbett

Jag tog ett impulsbeslut och följde med kära mor och far hem från Göteborg istället för att sitta i Örebro och uggla. Så nu ska jag vara här till typ torsdag iaf. Sköönt! Vi var alltså i Göteborg i helgen på min kusin Andreas bröllop. Mycket trevligt. Och mycket fint. DE var så fina. Bruden Ida var så otroligt vacker. Det var ett roligt bröllop. Först var allt ganska som vanligt på vigseln. Sen gjorde brudparet några dancemoves och gick ut till James Browns ”I feel good”. Sen blev de burna i bärstol i sann karnevalanda med facklor, marackasägg, partytutor och tjoande till festlokalen. Väl på festen fick vi höra en massa om vårt kära brudpar. Jag hade bara träffat Ida en gång innan och då pratade vi knappt, så jag hade inte sån koll på hur hon var. Men efter allt jag fått höra på den där festen kan jag bara konstatera att jag tycker Ida verkar vara en helskön människa och jag hoppas att nån gång få lära känna henne bättre. Hon är mycket välkommen in i släkten. Festen var också mycket trevlig. Vi fick höra om Idas makalösa bensax och Andreas skinkbett på sin yngre bror Niklas. Det visades även en bild på Niklas skinkor och det omtalade skinkbettet. Den bilden hade ramats in och gavs till Andreas i present av hans bröder. Eller om han vann den, jag kommer inte riktigt ihåg. Så för att sammanfatta: ett mycket kul bröllop….dock tyvärr inget bröllopsragg. Rackarns!

Förutom bröllopet var det även väldigt roligt att få träffa alla släktingarna mina. Åh vad jag tycker om min släkt. Vi har det så mysigt ihop. Det var väldans roligt att träffa kusinerna. Mina snyggkusiner. Ja vi har ju mycket snygghet i våra gener…and that´s why we are such a beautiful bunch. Oh yeah! Det var extra roligt att få träffa Lundell-pojkarna som vi ser här på bild. Oj så vackra Mattson och Niklas är i tajta tjej-outfits. Hahaha.

Imorgon får jag träffa Ester. Då ska jag vinna den lilla krabatens hjärta, förtroende och respekt. Jag ska visa mina kick-ass mosterskills och gosa järnet med hennes söta pluffskinder. Åh så mysigt vi ska ha det. Jag ska även hälsa på min älskade Emma som tråkigt nog ligger inne på sjukhus med magbekymmer. Uscha! Men det ska bli riktigt kul att få träffa henne iaf. Ska se till att kolla hur läget ligger till med sjukhusets utbud av hetingläkare också när jag väl är där. Håll tummarna för att jag ska kunna fynda!

Oboy-time! See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar