torsdag 24 september 2009

Dataspelsberoende

Nu när jag bara är hemma och inte har något att göra om dagarna, vore det inte ett ypperligt tillfälle att bli beroende av nåt nördigt dataspel då? Det tycker jag. Då kan jag sitta och spela hela dagarna och hela nätterna. Problemet är att jag inte har nåt dataspel. Är det nån som har nåt nördigt dataspel åt mig? Eller nån som vet om det finns nåt bra beroendeframkallande onlinespel? Eller ska jag försöka skaffa en X-box eller ett playstation eller nåt? Nån som har att sälja billigt? Fy vad kul det vore att ha! Kanske jag ska satsa på att bli nörd fullt ut, som de härliga killarna i The Big Bang Theory. Bli som Sheldon och endast ha t-shirts med tecknade superhjältar på och vara ett geni. Jag har ju faktiskt en Wolverine-tröja nu så jag är ju en bit på väg iaf. Och så kan jag börja titta på Star Trek. Vore det inte bra för mig? Då behöver jag ju inte tröga runt och ha tråkigt varje dag. Värt att fundera på iaf.

Ikväll är det Idol igen. Yey! Heja Calle! Han måste ju klara sig länge. Hoppas verkligen att han håller måttet. Hans audition var ju grym iaf. Fy vilken Idolnörd jag känner mig som. Men det är nog så, att vara nörd är mitt kall!

3 kommentarer:

  1. åh.. jag missar visst alltid de dära idolavsnitten hm. men du, skaffa playstation!! så kommer jag och spelar! ^^ jag vill ha ett själv egentligen.. och ett singstar! åh, kolla blocket.. eller tradera. nuuu! så kommer jag maaassor sen :)

    SvaraRadera
  2. jag har ganska många dataspel här hemma (tro't eller ej), tar myyycket tid:S

    SvaraRadera
  3. Tests Farm Ville på Facebook!! Totalt beroendeframkallande!! Jerker försöker begränsa min tid vid datorn, men detta spel har mig fast! ;-)

    SvaraRadera