måndag 28 september 2009

Hurtbulle

Jag beslutade för nån timme sedan att jag måste få nåt slut på mitt tjockisliv och att det var dags att börja motionera. Jag vill ta tillbaka beslutet.

Kom just tillbaka från en joggingtur (eller jogging och jogging. Jag kallar det jogging, ni skulle förmodligen kalla det promenad med korta,korta jogginginslag). Nu känner jag mig helt död. Tyckte jag var så duktigt först som var så hurtig. Efter typ 50 meter (ok 100 meter kanske, överdrev lite) av jogging ville jag lägga mig ner på backen och kräkas och gråta. Motion är inte min grej. Inte tråkig motion som jogging och promenad iaf. Jag får helt enkelt fortsätta mitt tjockisliv och bli fet och otränad. Vad ska jag göra liksom? Jag har inte råd med några usla friskispass.

Johan gav mig glädjande nyheter idag och en glädjande gåva. Det är dags för Heroes igen! Hurra! Har nu snart första avsnittet av säsong fyra i min ägo. Det är nästan så ögonen tåras av lycka. Tack Johan.

Vad har jag kvar på agendan idag? Jo, det ska duschas, rakas ben, handlas, lagas mat, kanske spelas lite gitarr, ringas till systern och spanas på t-shirts på internet. Och just ja, ikväll är det Idol. Yey! Mycket att hinna med. Så det gäller att sätta fart. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar