lördag 5 september 2009

Puh!

Home at last! Efter 11 timmar på akuten. Puh. Det var jobbigt. Psykiskt jobbigt åtminstone. Man bara räknar ner timmarna och kollar på klockan och vet att man måste vara kvar flera timmar till. Så usla trååkigt alltså. Så då måste man ju försöka hitta små glädjeämnen i tillvaron som hjälper en att ta sig igenom dödspasset. För mig innebar det mailterror till kära tater nuts. Bara en massa totalt meningslösa mail. Det var kul för mig, men var det kul för henne? Söta läkaren och mustash-axel var också bra för min trivsel kände jag. Och tanken på att få åka hem på måndag. Och tanken på att få träffa tater nuts på måndag. Och tanken på att få lyssna på Coldplay när jag slutat jobba. Ja som ni märker så lyckades jag ta mig igenom dagen med ganska mycket hjälp. Men utan allt detta, vilken fruktansvärd dag det hade varit då.

Nu har min oro börjat blomma igen. För det lilla livet som växer och frodas i min systers mage. Det är det där med jazzen igen alltså. Hur ska det gå egentligen. Jag har sett ett klipp på hemska saker som kan hända av jazz. Och jag är rädd att det kommer att locka mitt kära systerbarn ner i fördärvet som jag kallar för jazzsjukan. Kolla bara på det här:

Fattar ni min skräck. Ja alltså, jag får nästan ont i magen av oro. Jazz nästan splittrade Coldplay, världens bästa band. Tänk om stackars Potifar bildar världens bästa rockband. Och sen får han "jazz" och äventyrar hela bandets framtid och framgång. Det får bara inte hända. Nu gick det ju som tur var bra för Coldplay i och med att Johnny insåg att han hade problem och kunde ta sig ur det, men det betyder ju inte att Potifar har samma flyt. Nej Kristofer, du får ta det varsamt med jazzen i Potifars närhet. Lova mig det! Men du, för all del, lär barnet allt du kan om musik ändå, ditt musikgeni! Men tänk på att behärska dig med jazzen bara. Suck, jag vill också vara ett musikaliskt underbarn!

-John, what is this? "Play more solos. If it´s not jazz, I won´t like it". Chris, he´s got jazz!
-What?!
-There´s nothing wrong with jazz.
-John, have you completely lost your mind.

-What´s this?
-It´s a cigarette.
-It´s a jazzcigarette John!
-Well yeah. There´s nothing wrong with jazz. Listen.

-You know, if one of us goes jazz, Coldplay is in trouble!

-Hi, I´d like to buy a saxophone. Does it play be-bop? YES! YES!

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha! Oh dear vad jag har skrattat åt det här. Förmodligen är det bara jag och Sofia som tycker det är kul. Men äsch. Coldplay in my heart! Haha, fy vad ni är less på att läsa om Coldplay i min blogg nu. Jag känner det på mig. Men det är bara att stå ut! Moahaha!

Nu ska jag göra milkshake. Hörs hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar