torsdag 3 september 2009

Ute på galej

När man bara är hemma som jag är nu för tiden och inte har nåt speciellt att göra på dagarna så är det ju ett förträffligt tillfälle att hitta på en massa galna upptåg. Så idag bestämde jag mig för att ge mig ut på ett äventyr. Istället för att handla på gamla goda Ekershallen som jag alltid gör......så hoppade jag upp på cykeln och begav mig ut på galej i riktning mot....Willys! Wohoo! Crazy, I know! Men det var liksom dags kände jag. Det var bara en grej som hindrade mig...jag hittade inte dit. Men eftersom jag ändå var ute på äventyr så tänkte jag att äsch, man lever ju bara en gång, jag frågar någon jag möter om vägen. Och det gick ju alldeles utmärkt. Snart var jag framme vid mitt mål. Oj vad spännande det skulle bli. När jag kom ut därifrån hade jag bara köpt saker jag lika gärna kunde ha köpt på Ekershallen. Så då kände jag mig lite down. But hey, jag fick tag på en kokosyougurt iaf. Såna delikatesser finns inte på Ekers. Så lite nöjd var jag ändå...tills jag kom hem och såg att jag hade fått post från SKTF som påminde mig om att jag var arbetslös och har ett tragiskt liv. Nej hörrni, nu ska jag deppa ihop en stund och sen ska jag försöka vara effektiv på nåt sätt. Eller spela gitarr...har inte bestämt än. Eller varför inte göra som Kelso: "Hey, let´s throw stuff at other stuff". Han är så vis den där Kelso. Han vet hur man dödar tid han. Eller så gör man som min käre vän Jack Sparrow: "Now, where is that monkey? I want to shoot something!"

So do I Jack, so do I. Suck, skitliv!

3 kommentarer:

  1. Älskar att läsa din blogg Jessi:)
    Du vet hur man ska pigga upp andra, tack!

    SvaraRadera
  2. Haha, tack. Vad bra att jag vara till glädje för någon iaf :)

    SvaraRadera
  3. men ey du.. det blev lite billigare att handla på willys med väl? :) vad gör du i helgen? typ imorrn??

    SvaraRadera