söndag 6 september 2009

Home sweet home

Äntligen! Ännu en dag med jobb avklarad och imorgon bär det av hemåt. Åh vad skönt det ska bli att få komma hem. Imorgon ska kyrkjouren återförenas och det ska spelas trummor så att öronen börjar blöda och sen ska kvällen avslutas med lite Fråga Ewa-session. Härliga tider! Måste börja fundera ut några djupa frågor att diskutera.

Idag har det varit en hektisk dag på jobbet. Ojojoj. Datasystemet har inte funkat för det har hållit på att uppdaterats eller nåt sånt, så vi har fått skriva allt för hand. Alla journaler för hand.

Neeeeeeeeee......klart vi inte skrev alla journaler för hand. Det var bara alla patientuppgifter som behövdes skrivas ner för hand eftersom vi inte kunde registrera dom i datorn. Så som sagt, det blev lite hektiskt när man blev tvungen att jobba på ett annat sätt och saker och ting tog lite mer tid än vanligt. Även att det var väldigt många patienter idag. Sånt kan ibland vara usla jobbigt, men idag var det ganska bra för att tiden gick så mycket snabbare. Och så dök det inte upp några komplicerade grejer att utföra.

Idag var det en av sköterskorna som tyckte det var konstigt att jag var på jobbet för att hon trodde att jag var barnledig. "Det hoppas jag verkligen inte att jag är" var mitt svar. Nej kära nån, det hade ju varit jobbigt och aningens pinsamt om man missat en sådan sak. Sen så är jag så fruktansvärt dålig på att handskas med barn också. Men som tur var så hade sköterskan ju förväxlat mig med en annan person. Så nu behöver jag ju inte bekymra mig om det längre. Puh!

Nu ska jag nog sova snart så att det snabbt blir imorgon och jag får åka hem. Lycka! Puss på er mamma och pappa, snart kommer jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar