onsdag 23 september 2009

Skotte eller grek?

I morse när jag vaknat gick jag som vanligt till toaletten för att uträtta mina behov. Och vad möter jag när jag öppnar dörren om inte en gigantisk äcklig usla monsterspindel. Jag fick hjärtat i halsgropen , flämtade till och stapplade bakåt i förskräckelse. Sen stod jag där skräckslagen och stilla i några minuter och funderade på hur i hela friden jag skulle få bort besten från mitt liv. Ska jag ta dammsugaren? Nej då kanske den kan krypa upp igen (knappast troligt, but still, jag tar inga risker). Ska jag ta ett papper och mosa den? Nej den är alldeles för stor och äcklig för att jag ska kunna komma så nära inpå för att kunna döda den på det sättet. Sen kom jag ju på det jag borde kommit på från första början. Spindeln är ju i duschen. Dränk den vettja och spola ner den i avloppet. Så det gjorde jag. Nu har den mött sin skapare. Hoppas jag.

Igår blev jag tillfrågad att jobba i jul. Det är såna stunder man känner att livet har passerat alldeles för fort och man verkligen har lämnat den trygga oskyldiga barndomen. Dagen man bryter det traditionella julfirandet hemma hos sina älskade föräldrar för att istället tillbringa julen jobbandes på en akutmottagning ca 40 mil från sina älskade föräldrar, den dagen måste ju vara det ultimata slutgiltiga steget in i vuxenvärlden. Så nu är frågan, ska jag ta det steget eller ska jag hänga kvar i nåt slags mellanting ett tag till? Ensam på julafton liksom, är jag redo för det? Jag får ta och fundera ett tag till. Men det är klart, man tjänar väl ganska gött med pengar en sådan helg så det kanske är värt det. Hmm...

Igår lyckades jag även fixa några jobbpass i november och december. Inte mycket men alltid något. Kära nån, jag vill ha en inkomst!!!! Jag och Erika ska ju kanske dra till London och kolla på musikal. Sånt är ju inte gratis. Och jag och Tater Nuts ska ju dra till London och leka groupies och leta reda på Coldplays studio och springa runt i coola musikaffärer. Och jag ska ju dra till Skottland och hitta mig en snygg skotsk greve som är läkare och har ett slott. Om inte en snygg skotte så kanske en grek. Sen jag såg "Systrar i jeans" igår så blev jag lite sugen på att tillbringa en sommar i Grekland och hooka upp med en het grek och åka vespa. Så nu är Grekland på listan också. Hur ska det här gå?

2 kommentarer:

  1. men åk hem över jul människa!! du kommer SÅ att ångra dig när du sitter här annars sen.. det vill vi inte!

    SvaraRadera
  2. en grek? nej jessica då blir jag besviken på dig.. en skotsk greve, det är tufft. Speciellt om han alltid har frack och hans slott ligger på en vindpinad ö där det alltid är dimma och han brygger öl och whiskey i källaren.

    Men en himla grek? Nej bevare mig väl.

    SvaraRadera