måndag 13 december 2010

13:e december

Jaha hörrni, i dag är det Luciadagen. Jag har inte skådat en enda lucia i dag. Men en liten, liten tomte. Och så har jag ätit bullar.

Det finns så många fina, härliga människor i mitt liv. Fantastiska vänner. Jag är så otroligt tacksam för dem. Några speciellt utvalda, handplockade av mig, ska nu och några inlägg framåt få äran att uppmärksammas i min julkalender. De första två ligger mig otroligt varmt om hjärtat. Och varför jag valt att hylla båda två i samma lucka och inte gett dem en var är för att vi tre har samma hjärna. Jag känner det som att de är mina själsfränder. Dessa två otroligt sköna personer gör mig glad i hela kroppen. Därför kändes det fel att dela på dem. Tater Nuts och Krille, åh vad jag tycker om er! Ni är mina homies! My dudes!

Jag börjar med käraste Tater Nuts. Tänk så mycket vi genomgått tillsammans genom åren. Tänk så mycket kul vi har haft tillsammans. Vi har varit med i "Rackarns också"-operan på Augustikul tillsammans. Skrämt små barn på spökvandring tillsammans. Varit besatta av Gavin Degraw tillsammans (haha, det var tider det). Varit Coldplay-besatta tillsammans (var? snarare ÄR). Sörjt Snygg-Samuels uttåg ur ungkarlslivet tillsammans. Bröllopsspexat tillsammans (vi äger!). Spenderat otaliga timmar på Statoil för att välja hyrfilm tillsammans (val som vi aldrig hade framgång med). Spelat Geni med kall glögg-straff tillsammans. Suttit och tittat på när andra slet med att sätta upp förtältet till husvagnen på Frizon medan vi satt bredvid och tittade på och var lata och åt godis tillsammans. Utkämpat vattenkrig på Frizon tillsammans. Bakat och ätit ett mångsiffrigt antal kladdkakor tillsammans (mums!). Byggt slakt-pepparkakshus tillsammans. Varit utklädda till samurajer tillsammans. Bubblat i lagunen tillsammans. Rockat loss till Blindside i bilen tillsammans. Rockat loss till Geekwatch tillsammans. Kört raggarrunda med Sexy machine tillsammans. Haft andliga samtal med Fråga Ewa tillsammans. Upplevt en otroligt blöt Storsjöyra tillsammans. En gång när vi hade så rackarns tråkigt så fick vi för oss att vi skulle uppvakta vår andra kompis pappa med present och tomtebloss för han fyllde år...tillsammans. Framför allt har vi ju kyrkjouren tillsammans. Tjugofyrasju! Tänk, utan Tater Nuts hade vi inte haft något "Ät kristet gräs!" eller "now you know what that sticky stuff is". Namnet "håriga hamstern" hade aldrig uppfunnits. Sexy machine kanske aldrig hade blivit Sexy machine.

Ja alltså, som ni ser så har vi haft det så ruskigt roligt tillsammans under dessa år. Och mer festligheter ska det bli hoppas jag. Tater Nuts, du är guld värd!

Över till Krille. Han är en så sjukt rolig pojk. Och han är för otroligt skön alltså. Fy vad glad jag är över att vi tillslut började hänga i samma kretsar. Och speciellt att han hittade sin väg till mig och Tater Nuts. Tillsammans är vi ju de roligaste människorna på jorden! Kristoffer har delat många av de ovanstående händelserna med mig och Tater Nuts så känns lite onödigt att dra allt igen men jag är tacksam för att han har varit där med oss och delat vår glädje. Men ja, Kristoffer har delat med sig av många festliga ICA-historier som jag skrattat ihjäl mig åt. Kristoffer myntade ordspråket "Så länge kotten är plockad är den kastad" (så djupt att man nästan blir tårögd). Kristoffer har världens coolaste studentfoto (han ser så usla hård ut). Kristoffer har snällt genomlidit mina och Tater Nuts sämsta filmval på många filmkvällar. Kristoffer pluggar till läkare (Respekt! alltså, han är toksmart). Våra somrar tillsammans har varit fun, fun, fun. Kristoffer är helt enkelt en helfestlig kille. Och han är också guld!

Jag hoppas verkligen att vi tre får uppleva lika härliga stunder tillsammans i jul. Åh, vad jag längtar! Love ya!

1 kommentar:

  1. åh, älskade shibby!! vad fint skrivet, längtar tills du kommer hem i jul och vi äntligen får lite qualitytime ihop. tänk vad mkt vi hunnit med genom tiderna, och mer ska det bli! och sicken tur att vi haft Krille med oss på många av upptågen, i annat fall hade ju kotten aldrig varit plockad! det vågar jag inte ens tänka på...=)

    SvaraRadera