onsdag 15 december 2010

15:e december

Ok, det var ju faktiskt fler än Kristina som bidrag till att göra gymnasiet uthärdligt. Och inte bara gymnasiet, även tiden innan gymnasiet. Livet blev extra roligt när friggefolket joinade vårt lilla "gäng". Så roligt vi hade tillsammans. Men efter gymnasiet så drog ju alla åt olika håll. Då fick vi försöka göra livet uthärdligt med nya härliga människor. I alla fall, en av de fantastiska personer som var en glädje i mitt liv (eller ja, var, är fortfarande skulle jag väl vilja påstå) drog först till Uppsala. Sen drog han ända bort till Nya Zeeland. Nya Zeeland! Det är ju aslångt bort! Nä Tian, nu tycker jag det är dags att du släpar dig tillbaka till de svenska skogarna. Du kan inte hålla på att vara borta så här usla länge.

Tian är alltså the lucka of the day. Han är en sån bra man den där Tian. Jag saknar honom. Vi träffas ju alldeles för sällan. Tian är så cool, så rackarns rolig, han är typ den mest allmänbildade människa jag vet och har en skön pappa som gillar fåglar. Och så var han en utmärkt balkavaljer också. Jag är så glad för att han finns. Alltså, han skriver så sjukt roligt i sin blogg så jag tänkte bjuda på ett inlägg från den:

"En modetrend jag med fasa har upptäckt är populär bland nyazeeländare är den ganska vedervärdiga frisyrattiralj som var inne hemma i Sverige runt 1995. Den försvann från baksidan av våra svenska mellanstadiebarns huvuden ungefär samtidigt som Viggo slutade i Rederiet, och efter att ha tillfälligt comebackat på spanska ungdomars hjässa några år under det nya millenniet, trodde jag att den var definitivt utrotad från vår planet. Jag hoppades i alla fall. Men icke, den har nu alltså skådats livs levande även på dessa sydliga breddgrader.

Det jag talar om är naturligtvis bögtofsen. Eller ankstjärten. Svansfrissen. Kalla det vad ni vill.
Jag har länge försökt fånga detta högst förargelseväckande beteende på bild, men det har inte varit lätt. Så fort jag tagit fram kameran har tofsen ifråga, tillsammans med tillhörande person svept förbi lika snabbt som en sprintande Glenn Strömberg framför en Carolafläkt."



Vem i hela friden är Glenn Strömberg?!

Kom hem nu Kristian!

1 kommentar:

  1. har sitter man pa en enslig och regnig nyazeelandsk vastkust, har precis fatt tag pa internet, tittar runt pa nyhetssidor och bloggar for forsta gangen pa en miljard ar, och vad far man se? ETT INLAGG BARA OM MIG! man blir ju nastan tarogd!

    SvaraRadera