fredag 3 december 2010

3:e december

Oh dear, nu hade det kunnat bli för sent. En viktig lucka i min kalender hade kunnat missats. Men nejdå, än så länge är det fortfarande den 3:e december så jag kör på ändå. Nummer 3 alltså. Fortfarande musik. Jag måste ge en hyllning till 60-tals musiken. 60-tals musiken funkar i vått och torrt. Den finns alltid där för att muntra upp. Den musik jag då framförallt tänker på är den härliga brittiska poprocken som tog form det underbara årtiondet som kallas 1960. Den musik som även kallas "the British invasion". The Beatles såklart. The Rolling Stones. Och de lite mindre kända men ändock oh så trevliga banden som t.ex The Animals, Spencer Davis group och dessa rara pojkar i Manfred Mann:

Ack så gulligt! Så söta de är, så fina kläder de har, så oskyldiga de ser ut. Ja man kan ju inte annat än önska att man fick vara där. På 60-talet. I "swinging London". Lovely!

Jag fixade det. Med lite mer än en halvtimmes marginal. Gött! Ingen lucka får gå till spillo!

1 kommentar:

  1. Jag hade också ungefär en sån där keps o banlontröja med polokrage.Hu så häftig jag var.Och inte att förglömma,min motorbike.En "Silverpil" 175 cc.
    Det känns som jag var jättehet.//Your Pa.

    SvaraRadera