onsdag 8 december 2010

8:e december

Ja, eftersom jag i förra inlägget skrev att mamma var en av två av det allra, allra godaste i mitt liv så förstår ni kanske vem som är den andre av de två och vilken som jag nu i lucka 8 tänker ge mina hyllningar till. Han är nog den finaste man som finns. Och han är en av de roligaste människor jag vet. Jag saknar honom så! Längtar tills jag får komma hem och skämta med honom hela julen. Mamma är bäst, men det är pappa också. Jag tänker härmed bjuda på lite härliga pappa-skrivelser.

"Fötter kan man faktiskt vara rätt så glad att man har för annars skulle man ju inte nå ner till golvet. Det vore nog rätt så besvärligt. Det är också rätt så besvärligt när det snöar. Då blir ju allting vitt, och så vitt jag vet så är det bäst att avsluta detta brev innan hjärnan får mystiska sprickbildningar som jag har hört om på tv. Kanske, jag vet inte så noga. Hej då." /ur Leifs betraktelser

"Pelle äter gröna ärtor, Sven äter stekta sparvar och Stina äter inte alls. Fy så orättvist det kan vara här på denna jord." /Dikt by Leif

"Hej. Jag fick en chock! Du är ju myndig. Nu får du bestämma själv. Hej då."/SMS by Leif (som jag konstigt nog fortfarande har kvar i min mobil efter så många år).

"I have killd a pigg and the meat is on the way. Only be calm" /SMS by Leif

Finaste, bäste papps, jag älskar dig!

2 kommentarer:

  1. Oh my little daugter.Why must you stay in that big,screemy(skrämmande?)city of Örebro.Come home to Delsbo and be a läkarsekreterare on the village sjukstuga here by.Whe can talk and drink chokolade and fire the vedpanna.Your Pa.

    (vilken skum engelska)

    SvaraRadera
  2. Haha! Skönaste pappan du har! =)

    SvaraRadera